Így utalhatunk pénzt a telefonunk névjegyzékében szereplőknek

Infostart
2014. április 3. 13:23
A magyarok még mindig leginkább a bankfiókban intézik pénzügyiket, ám a fiatalok vevők az olyan digitális megoldásokra, mint a netbank, a mobilbankolás, illetve az okostelefonokra letölthető applikációk - derül ki az Erste bankolási szokásokat vizsgáló nemzetközi kutatásából - mondta az InfoRádiónak Szabó István, az Erste Bank Kártya és Elektronikus Csatornák igazgatója.

"Az Erste bankolási szokásokat vizsgáló elemzéséből kiderül, hogy bár a magyarok még mindig inkább bankfiókban intézik a pénzügyeiket, az elektronikus csatornák: a netbank, mobilfizetési megoldások vagy mobilbanki alkalmazások szerepe fokozatosan növekszik - ismertette Szabó István."

A bank Kártya és Elektronikus Csatornák igazgatója hozzátette: "a kutatás szerint az ügyfelek közel 40 százaléka használja bankolásra az elektronikus csatornákat, a többség tehát egyelőre főként bankfióki pénztárakban, ATM-eken intézi pénzügyeit." "Elég markáns jelző azonban az, hogy ma már minden tizedik ügyfél kizárólag elektronikus csatornákat használ - vélekedett Szabó István.

"Csakúgy, mint Magyarországon a vizsgált országokban is markáns a kizárólag bankfiókot használók aránya" - jelezte az Erste Bank Kártya és Elektronikus Csatornák igazgatója. Hozzátette: "Csehországban az elektronikus csatornát használók aránya eléri az ügyfelek kétharmadát, Ausztriában és Szlovákiában is ötvenszázalékos ez az arány, összehasonlításként ehhez kell mérnünk a magyar 40 százalékot, így a középmezőnyben vagyunk a régióban."

Mint Szabó István elmondta: "minden országban az figyelhető meg, hogy a harminc év alattiak és a fiatalok körében a legnépszerűbbek az elektronikus csatornák." Hozzátette: "hazánkban a harminc év alattiak fele, a 30-60 közöttieknek a 40 százaléka használ elektronikus csatornát a mindennapi bankolásban, míg a 60 év felettiek körében ez arány 10 százalék."

"Az elektronikus banki szolgáltatások tekintetében a netbank a legnépszerűbb, ezt követően a mobilbankot igénybevevők köre a legnépesebb, illetve az elektronikus csatornákon belül egyre népszerűbbé válik az okostelefonokra letölthető applikációk használata" - tudatta Szabó István. Hozzátette: "ma Magyarországon az ügyfelek 6 százaléka használ ilyen alkalmazásokat."

"Nemzetközi kitekintésben pedig elmondható, hogy Románia vezet, ott az ügyfelek 16 százaléka használ okostelefonokra tölthető applikációkat. Ausztriában és Szlovákiában is 10 százalékot meghaladja ezen ügyfelek aránya" - mondta az Erste Kártya és Elektronikus Csatornák igazgatója.

Mint Szabó István elmondta: az Erste Magyarországon elsőként március elején elindította komplex mobilfizetési szolgáltatását. "Ennek keretében az ügyfelek biztonságosan és kényelmesen fizethetik be a csekkjeiket, indíthatnak parkolást, vásárolhatnak autópálya-matricát, de talán a legizgalmasabb szolgáltatás az, hogy ismerőseiknek pár gombnyomással pénzt is utalhatnak, csak a telefonkönyvből kell kiválasztani a kedvezményezett telefonszámát" - hangsúlyozta a bank Kártya és Elektronikus Csatornák igazgatója .

Hanganyag: Kaputa Júlia


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást