A főpolgármesterhez, a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, a BKK-hoz és a BKV-hoz érkezett összes bejelentést egyedi vizsgálattal, külső szakértővel kontrollálják - olvasható a BKK közleményében. Az eddig elvégzett hasonló jellegű ellenőrző mérések azt igazolták, hogy a zajterhelés a tervezett és megengedett érték alatti.
A metróüzem a megelőző időszakhoz képest egyes helyeken okozhat zajterhelést, de ennek szintje nem haladja meg egy átlagos nagyvárosi környezetét, ezért az új metró hatósági üzembe helyezését ez sem befolyásolja.
Kedvező körülmény, hogy miután a próbaüzem befejeződik, az éjszakai időszakban a metró nem üzemel, így a rendszer bejáratását követően az üzemi zaj is csökken.
2014 tavaszán elindul az M4-es metró, amely a belvároson át a föld alatt újabb 21. századi színvonalú közlekedési kapcsolatot hoz létre Buda és Pest között. A Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV célja, hogy a lehető legmagasabb szintű szolgáltatásokat nyújtsa a fővárosban közlekedőknek - áll a közleményben.