Mikor utazhatunk a 4-es metrón?

Infostart
2013. november 20. 06:09
Az év végére, jövő év elejére készülhet el a Keleti pályaudvar környéke, a Baross tér átalakítása - közölte a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes az Inforádió Aréna című műsorában. György István hozzátette: heroikus munkát végez a főváros vezetése, hogy márciusban át tudják adni a 4-es metrót.

A főváros összesen mintegy 170 milliárd forintos uniós támogatást használ fel 2015-ig, egyebek között a villamosvágány-felújításokra, csatornaépítésre, és szelektív hulladékgyűjtésre - ismertette a városüzemeltetésért felelős főpolgármester.

Kiemelte: nem a választási kampány miatt, hanem a projektek korábbi előkészítetlensége okán maradt a ciklus utolsó esztendejére több fővárosi nagyberuházás, felújítás átadása.

György István példaként említette, hogy az 1-es, a 3-as és a budai fonódó villamos vonalára meg kellett kötni a támogatási szerződést, a hálózatokat meg kellett terveztetni és építtetni. Ez egy hasonló 110 milliós uniós projektnél 2-3 évig eltarthat. A támogatást 2015-ig fel kell használni, különben elveszíti a város.

A hivatal tervei között szerepel a Róbert Károly körút felújítása is, de erről csak a villamos vonal rekonstrukciója után, 2015-ben döntenek. Szeretnék legalább tervek szintjén elkészíteni a Rákóczi út rendezését a Keleti pályaudvarig.

A főpolgármester-helyettes beszámolt arról is, hogy aláírták a kivitelezési szerződést az 1-es villamos meghosszabbítására. A szerelvények a Rákóczi hídon a Fehérvári útig járnak majd, a munkálatok hamarosan megkezdődnek.

György István elmondta: a költségvetési forrásoktól függ, hogy mire lesz pénz, a főváros 330 milliárd forintból gazdálkodik. Jövőre mintegy 90 milliárdos forráshiánnyal kell számolni, ebből 50 milliárd a fejlesztést, a megindított beruházásokat érinti, 40-45 milliárd pedig működési költségeket.

A még várható projektekkel kapcsolatban a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes közölte: 2015-ig 60 milliárd forintos uniós forrásból befejeződik a lakossági szelektív hulladékgyűjtési program és 230 kilométer csatornát építenek a még hiányzó szakaszokon.

Hanganyag: Hlavay Richárd


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást