Nem hárítja az ügyfelekre a pótadót a Unicredit Bank

Infostart
2013. szeptember 19. 08:31
Mégsem szedi be a Unicredit Bank ügyfeleitől a pótadót - erről adott ki közleményt a pénzintézet.

Az UniCredit Bank tájékoztatása szerint üzleti döntést hoztak arról, hogy az úgynevezett 208 százalékos pótadó alapján nem terhelik meg a vállalkozói ügyfelek számláit egy egyszeri díjjal. Ezt az adóterhet sem a vállalati, sem pedig a lakossági ügyfelekre nem fogják továbbhárítani - szögezték le.

Az UniCredit még szeptember elején értesítette céges ügyfeleit arról, hogy visszamenőlegesen ki kell fizetniük a bank által az első negyedévben kifizetett tranzakciós illetéket. Az akkori közlés szerint szeptember 20-án vonták volna le az összeg több mint felét első körben.

Az ügy nagy visszhangot keltett az ügyfelek körében. A bank azzal magyarázta a mikrovállalkozások esetében is akár több százezer forintos plusz tételt, hogy az első negyedévre a kormány pótlólagos befizetést rótt ki a bankokra a tranzakciós adó tervezetthez képest alacsonyabb teljesülése miatt. Ez 208 százalékos pluszt jelent arra az időszakra, ezt kellett volna az ügyfeleknek kifizetni.

Az UniCredit visszavonulót fújó döntése érthető, hiszen az ügyben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete is megszólalt. A felügyelet az Indexnek azt mondta: a pénzintézetek a tranzakciós illeték alapján egyoldalúan hajthatnak végre díjemelést, de az ügyfeleket erről legalább hatvan nappal korábban értesíteni kell. Új díjat pedig nem vezethetnek be az adóra hivatkozva. Ráadásul a PSZÁF már büntetett bankot a tranzakciós illeték jogtalan áthárítása miatt.

Az UniCredit azt ígéri, hogy a kirótt teher visszavonásának okairól hamarosan sajtótájékoztatón számol be.
 Panulin Ildikó összeállítása.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást