A leggyakoribb trükk, hogy előleget csalnak ki a vásárlakból. Régebben nagyon vonzó árú autókat hirdettek gyári vagy már más hirdetésnél használt autók képével. Újabban a már meglévő hirdetésekbe nyúlnak bele a csalók.
A hirdetőktől veszik át az irányítást, és egy nem létező telefonszámot, illetve egy e-mail címet szúrnak be. Az érdeklődő,miután nem éri el telefonon a megadott személyt, e-mailen próbálkozik, amelyben azt a választ kapja, hogy az autó jelenleg külföldön van és egy minimális összeget kell fizetni a behozatalára. A potenciális vevő pedig elutalja a csalónak az összeget.
Fodor László szerint több módon is lehet védekezni a csalások ellen. A weboldalnak például komoly szerepet kell vállalnia abban, hogy minimalizálja az oldalán a gyanús hirdetéseket. A hirdetők, akár magánszemélyek, akár cégek fokozottan figyelniük kell milyen e-mailt kapnak a weboldaltól. A csalók ugyanis gyakran a hirdetési portálra hasonló weblapról küldenek levelet, amelyhez kérik a felhasználói jelszót. Ebben az esetben mindig ellenőrizni kell, hogy a megfelelő url címről küldték az e-mailt. Vásárlóként pedig ügyelnünk kell arra, hogy a nagyon olcsó, külföldön tartózkodó autó hirdetése, amelyről csak ingyenes kommunikáción keresztül lehet érdeklődni, valószínűleg átverés.
A módszerek változnak, finomodnak és gyakoribbak, ezért a marketingvezető is azt mondta érdemes mindenkinek ügyelnie, hogy mit hirdet, vagy mit akar megvenni.
Hanganyag: Kaputa Júlia