A magyarok több mint fele az ár alapján dönt vásárláskor, míg a minőség, mint döntő szempont, 46 százalékos arányt ért el. Az európai átlag vásárlót ugyanakkor sokkal jobban érdekli a minőség, mint az adott termék ára - olvasható a Nielsen felmérésében.
Jellemző a magyar vásárlóra, hogy listát készít mielőtt vásárolni megy, 10-ből 8-an szinte biztosan kis cetlikkel a kezükben keresik a megfelelő termékeket, ennek ellenére, ha akció van, az szinte bizonyosan lazítja ezt a vásárlói fegyelmet - mondta Melisek Eszter.
Mielőtt elindul egy üzletbe, a magyar fogyasztók 46 százaléka szed össze információkat és véleményeket, szándékolt beszerzésével kapcsolatban. Európában a kutatásban részt vettek átlagosan 51, globálisan pedig 63 százaléka.
A Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója közölte: amíg a világ fejlődő régióiban a fogyasztók közel fele valamilyen impulzus hatására gyakran olyan termékeket is megvesz, amelyekre aktuálisan nincs szüksége, addig Európában csak a válaszadók átlag 27, Magyarországon pedig mindössze 10 százaléka mondja azt, hogy el szokott csábulni.
Nem meglepő, hogy míg a magyarok 66 százaléka inkább takarékoskodik előre, mint elkölti a pénzét, addig ez az arány Európában 47 százalék.
A magyarok 59 százaléka mondja azt, hogy általában odafigyel a promóciókkal és akciókkal kapcsolatos információkra, az európai átlag pedig 54 százalék. Azzal a magyarok 59, az európaiak 58 százaléka értett egyet, hogy vásárlás szempontjából vonzóbbá tesz egy terméket, ha ingyen ajándékot is adnak hozzá.
Hanganyag: Panulin Ildikó