Bár még végleges adatok nincsenek, mintegy 500 ezerre tehető azon autósok száma, akik a tavalyi kampányban biztosítót váltottak. Ez 30 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, vagyis folytatódik az a trend, hogy évről évre egyre kevesebben váltanak - mondta az InfoRádiónak a MABISZ kommunikációs vezetője.
Gilyén Ágnes kiemelte, a csúcs 2009-ben volt: akkor másfél millióan váltottak.
A csökkenő tendencia elsősorban annak köszönhető, hogy egyre kisebb árelőnyt lehet elérni a biztosítócserével. Akik pedig nagyobb díjcsökkenést tudtak elérni, azok már régebben váltottak.
Most az autósok többsége évi 1-2 ezer forintos díjcsökkenést tudna elérni, ez pedig kevéssé motiválja őket arra, hogy a váltással kapcsolatos teendőket elvégezzék - tette hozzá Gilyén Ágnes.
A MABISZ az InfoRádióhoz eljuttatott közleményéből kiderül, hogy azoknak az autósoknak, akiknek január 1-je a szerződéses évfordulója és a tavalyi kampányban biztosítót váltottak, két fontos határidőt kell szem előtt tartaniuk.
A törvény előírása alapján a biztosítót váltóknak új, választott biztosítójuktól a kockázatviselés kezdetétől számított 30 nap elteltéig - év végi fordulónap esetén január 30-ig - meg kell kapniuk a fizetési teljesítésre történő felszólítást, ha az esedékes díjat addig még nem fizették volna meg. Hogy a felszólítást elkerüljük, január 20-a körül már érdemes jelezni a biztosítónak, ha addig nem kaptunk semmilyen értesítést, csekket vagy díjértesítőt. Ezt követően még lesz időnk az esedékes díjrészlet befizetésére, de az összegnek legkésőbb március 1-jéig be kell érkeznie a biztosító társasághoz. Bár a biztosítók már január 1-jétől kockázatban állnak - vagyis ha kár történne, fizetnek -, a díj megfizetésére a törvény 60 napos fizetési haladékot - türelmi időt - engedélyez.
Az ügyfelek körében egyre népszerűbb és így egyre több biztosító nyújtja az úgynevezett e-kommunikációs kedvezményt. A tavaly év végi kampányban különösen nagy szerepet kapott az e-kedvezmény, amely alapján a papír alapú kommunikációt részben vagy egészben felváltja az e-mail segítségével történő kapcsolattartás. Fontos tudni, hogy aki ezt a formát választotta, az értesítőjét többnyire nem postai kézbesítőn keresztül, hanem e-mailes formában kapja meg.
Hanganyag: Kaputa Júlia