Ezért megy jól a német autógyáraknak

Infostart
2013. január 4. 18:07
Amerikában jól sikerült az év vége a német autógyáraknak, decemberben példátlanul meglódult a német személygépkocsik eladása az Egyesült Államokban. A Porsche luxusmárkái iránti kereslet 65 százalékkal emelkedett az előző esztendő hasonló időszakához képest.

A német autógyárak jelentős haszonnal zárták a múlt esztendőt. Ebben komoly szerepet játszott a kínai piac, ugyanis a távol-keleti országban több személyautót adtak el, mint
összesen Európában. Mégis, az Egyesült Államokban tapasztalt kereslet felszökése jelentette a legnagyobb meglepetést Wolfsburgban, Ingolstadtban, Münchenben és Stuttgartban.

Egy most közzétett adat szerint Volkswagenből 44 ezret adtak el december folyamán, amit a cég wolfsburgi székhelyén kereken 35 százalékos többletként könyveltek el. Hasonlóképpen szökött fel a BWM márkák iránti amerikai kereslet.

Az ugyancsak a Volkswagen tulajdonát képező ingolstadti Audi autógyár vezetői is megelégedéssel nyilatkoztak, habár az Audi kocsikból csak 17 százalékkal több talált vevőre, mint egy évvel korábban.

Rekord eredményről számoltak be a luxuskocsik gyártására szakosodott Porsche stuttgarti központjában, miután a karácsonyt megelőző hetekben 61 százalékkal több Porsche talált vevőre, mint egy évvel korábban.

A sereghajtó a Mercedes volt, ugyanis a szintén luxusautókat kínáló stuttgarti konszern márkái iránt világszerte csökkent az érdeklődés, mert a versenytársak a hasonló kategóriában előnyösebb árat kínálnak. Érthető tehát, hogy a Mercedes székhelyén az amerikai kereslet decemberben tapasztalt 11 százalékos növekedését pezsgővel ünnepelték meg.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást