Ki jár jól a pontgyűjtő kártyákkal?

Infostart
2012. november 23. 10:40
Sokszor majdnem 200 ezer forintot is el kell költeni egy ezer forintos ajándék beváltásához a pontgyűjtő kártyás akciókban - állapította meg a Tudatos Vásárlók Egyesülete. Haraszti Anikó, a szervezet elnöke felhívta a figyelmet arra, hogy ellentételezésként a cégek szinte ingyen jutnak az adatainkhoz és ismerhetik meg fogyasztási szokásainkat.

A különböző pontgyűjtő kártyákat vizsgálva a Tudatos Vásárlók Egyesülete megállapította, hogy leginkább a kártyát kibocsátó cég profitál egy ilyen akcióból. Haraszti Anikó, a társaság elnöke szerint minimális az, amit a fogyasztók nyertek a programokkal.

Haraszti Anikó hozzátette, a legtöbb esetben egy százalék alatti a visszatérítés, vagy juttatás aránya a különböző pontgyűjtő kártyák használatánál. Azt mondta, sokszor az ajándék termék értékének kétszázszorosát kell elkölteni.

A levásárolható kártyáknál tény, hogy a vásárló néhány ezreléket visszakap a pénzéből. A vásárló azt azonban nem tudja felmérni, hogy közben a kereskedő az esetek többségében vélhetően arra is ráveszi, hogy jóval többet vegyen, mint azt eredetileg tervezte.

Haraszti Anikó azt mondta, ahhoz, hogy valóban értékelhető kedvezményeket kapjon a vásárló, annyi kártyát kellene használnia, hogy az már a vásárlás minőségének rovására menne.

Az egyesület további problémaként értékelte, hogy a különféle hűségprogramok működési szabályzatai alapján a legtöbb esetben az ajándékkatalógusokban feltüntetett áruk képe csak illusztráció, a céget ez nem kötelezi arra, hogy pontosan azt az ajándékot adja, amit a vásárló kiválasztott magának.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást