A piacvezető Netrisk.hu biztosítási portálon mintegy 50.000-en kötöttek kötelező biztosítást az év első öt hónapjában, kétszer annyian, mint egy évvel korábban. Évente 500-600 ezer autós esik ki a novemberi átkötési időszakból, így az évközi kötelező váltás egyre meghatározóbbá válik a piacon. A biztosítók a járműtulajdonosok harmadáért már ma is év közben versenyeznek - tudatta közleményében a portál.
Év közben egyelőre jóval többen felejtik el a biztosítási évfordulójukat, a novemberi kampányban az autósok harmada, év közben viszont az érintett járműtulajdonosoknak alig ötöde néz utána, érdemes-e más biztosítóhoz szerződnie. Így sokan lemaradnak arról a lehetőségről, hogy kötelezőjüket kedvezőbbre cseréljék.
Akik viszont váltanak, az idei statisztikák szerint egyre tudatosabban választanak. Az ár mellett mérlegelik a biztosító nevét, pénzügyi stabilitását, sőt, a kötelezővel együtt választható kiegészítő szolgáltatásokat is. Vagyis az ár alapú választás helyett egyre inkább az ár/érték arány figyelembevételével hozunk döntést.
A kötelezőhöz csatolt kiegészítő termékekkel egy-egy szolgáltatás általában a piaci ár alatt elérhető. Egyebek mellett cascót olcsóbban, de számtalan más szolgáltatást is csak akkor kaphat meg az autós, ha arra a kötelezővel együtt szerződik. Ennek köszönhetően folyamatosan nő, az elmúlt egy évben egyenesen megduplázódott a pluszszolgáltatásokkal együtt kötött kötelező szerződések aránya.
A Netrisk.hu a piaci igényekre válaszul nemrég vezette be kétirányú kalkulátorát, melyben az ügyfél a biztosítók ajánlatainak listázása előtt választhat, hogy pusztán az ár, vagy a kötelező mellé kínált kiegészítő szolgáltatások is érdeklik.
Az elmúlt egy hónap tapasztalatai alapján az autósok negyven százaléka ma már az ár/érték alapú kalkulációt keresi, a tisztán ár-alapúval szemben, miközben a megkötött szerződésekkel még így is átlagosan több mint 13 ezer forintot takarítottak meg a kötelezőt váltó autótulajdonosok.
Az év végi kampányhoz képest a biztosítók erősorrendje is változott év közben, amit szintén a kiegészítő szolgáltatások iránti nagyobb érdeklődés magyaráz.
A kiegészítő szolgáltatások vonzerejét növeli, hogy a fokozott biztonság, a jó ár/érték arány mellett díjuk mentes a 30 százalékos baleseti adótól is. Így a jövőben várhatóan egyre több biztosító igyekszik majd standard termékeit e pluszszolgáltatásokkal együtt értékesíteni.