Fordult a kocka: a megmentőt kell támogatni az autóiparban

Infostart
2011. december 10. 14:51
A Fiat vezérigazgatója óvatos optimizmussal beszélt az eurozóna megmentéséről. Az adósságválság miatt a cég "a vihar középpontjába" került és az a furcsa helyzet állt elő, hogy amerikai ága, az általa korábban megmentett Chrysler tartja a víz felett.

Sergio Marchionne, a Fiat főnöke bizakodik: szerinte az Eurozónában olyan változások várhatók, amelyek nyomán a közös valuta egy-két hónapon belül visszanyeri hitelét. A Fiat és az amerikai Chrysler vezérigazgatója erről pár nappal a soros EU-csúcs előtt beszélt.

Az államadósságválság és az Olaszországra nehezedő hitelezői nyomás miatt az Itáliában 22 ezer embert alkalmazó cég a vihar közepében találta magát és Marchionne bevallotta, hogy kivár a további befektetésekkel és tervekkel, ugyanakkor a Reuters tévének adott hosszú interjújában üdvözölte a Monti-kormány megszorító lépéseit.

A Fiat számára furcsán változott a lapjárás. Két évvel ezelőtt megmentőként érkezett Amerikába, ahol ismét nyereségessé tette a csődeljáráson átment Chryslert. Most az amerikai márka az, amely nagyobb profitot termel. Az amerikai autópiac az idén talpraállt, és az eladások két éve nem látott szintre ugrottak novemberben. A Chrysler egy év alatt negyedével több új járművet értékesített és jövőre tervezi bevezetni a Fiat-platformra épített Dodge Dart modellt, ami a Toyota Corolla és a Honda Civic versenytársa lesz.

A BMW Mini sikerén felbuzdulva a Fiat megpróbálta bevezetni az amerikai piacra az ikonikus "Cinquecento", az 500-as modern változatát, ez azonban a vártnál rosszabbul sikerült.

2013-ban ugyanakkor visszatér a tengeren túlra az Alfa Romeo és egy sor új Jeep-modell is kijön és ez lesz az az év, amikor sor kerülhet a Fiat és a Chrysler valódi fúziójára - mondta el Sergio Marchionne.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást