Kik járnak jól az idei kötelező biztosítási kampányban?

Infostart
2011. október 31. 16:00
Az első részletes mintaszámítások alapján jelentősen átrendeződhetnek az erőviszonyok a biztosítók között az idei kötelező biztosítási kampányban - derül ki a piacvezető Netrisk.hu gyorsjelentéséből. A piac három részre szakadt: hat biztosító folytatta az árharcot, hárman emelték áraikat, a többi társaság pedig vagy szinten tartotta, vagy csak a számára vonzó korcsoportban csökkentette tarifáit.

A Netrisk.hu gyorsjelentése szerint a fiatalok egyértelműen jól járnak az idei kötelező biztosítási kampányban. Az interneten aktív, biztosítót könnyen váltó korosztály díjait több biztosító is jelentősen csökkentette.

Mások számára ugyanakkor koránt sem egyértelmű, hol érdemes a jövő évre kötelező biztosítást kötni. Az idei kampányban különösen igaz, hogy aki a jelenlegi biztosítójánál marad, rosszul járhat, ugyanis éppen azok a biztosítók látszanak felhagyni az árversennyel, amelyek a korábbi években agresszív árpolitikával törtek előre.

Az Allianz érdemben nem csökkentette tovább a tarifáit, a tavaly legolcsóbb KH Biztosító pedig drágább lett. Az Astra egy-egy csoportban lejjebb ment, több helyen azonban emelt a múlt évhez képest.

Összességében az Allianz mellett a Signal és az Aegon szinte változatlan árszintet kínál, az Union és az Astra korcsoportonként és lakóhelyenként eltérő irányba mozdult, míg a KH, a Generali és az MKB drágábban adja a kötelező biztosítást. A CIG, mint új szereplő csak a céges flottaszerződésekre hajt tarifáit alapján.

Az idei kampány potenciális nyertesei a KÖBE, a Wabard, a Genertel és a Posta Biztosító, melyek átlagosan 20-30 százalékkal kínálnak kedvezőbb díjakat a múlt évi kampányhoz képest. A nagyobb társaságok közül az Uniqa és a Groupama szállt be agresszíven az árversenybe. Az ugyanakkor, hogy az ügyfelek milyen egyéb szempontok alapján döntenek, csak holnap derül ki, amikor a Netrisken élesben is elindul az internetes szerződéskötés.