Kockázatokat rejtenek a kuponos akciók

Infostart
2011. október 25. 06:05
Komoly adókockázatnak teszik ki magukat azok a cégek, amelyek akciókkal, például kuponokkal próbálnak vásárlásokat ösztönözni - mondta el a Deloitte adópartnere. Veszprémi István hozzátette: a mai napig nem született meg ezeknek a konstrukcióknak a kezelésére az adóhatóság által elfogadott gyakorlat.

A gyorsan forgó fogyasztási cikkek szektorában működő gyártók és forgalmazótársaságok körében jellemző, hogy a vásárlások ösztönzése érdekében marketing akciókat, promóciókat indítanak. Kuponok átadásával, pontgyűjtő akciókkal, ingyenes szolgáltatásokkal, árengedményekkel motiválják a fogyasztókat - mondta az InfoRádiónak a Deloitte adópartnere.

Veszprémi István hozzátette: ezek az akciók jelentős adójogi kockázatot jelenthetnek, elsősorban az áfát és a társasági adót illetően. Az adóhatóság tud erről a kockázatról - tette hozzá.

Minden fél számára elfogadható konstrukciót kell kidolgozni, amely nem rejt kockázatot - fogalmazott a szakértő.

A Nemzetgazdasági Minisztériummal már felvették a kapcsolatot, ezért is bízik abban Veszprémi István, hogy egy kockázatmentes konstrukciót sikerül kialakítani.

Hanganyag: Kaputa Júlia


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást