Óvatosan fektetnek be a magyarok

Infostart
2011. július 10. 14:17
A lakosság körében növekedett a kockázatkerülés a befektetési formák kiválasztásánál - derül ki az Aviva felméréséből. Bartók János elnök-vezérigazgató elmondta: inkább a kisebb hozamú, de biztonságosabb terméket választják az emberek.

Az Aviva Életbiztosító éves ügyfélattitűd-kutató felmérése szerint a lakosság körében a befektetési termékek kiválasztásakor a legfontosabb szempont a biztonság. Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy a legkézenfekvőbb banki termékek után a befektetési egységhez kötött életbiztosítások ismertsége és elismertsége jóval magasabb a válaszadók körében, mint a részvény vagy az egyre népszerűbb tartós befektetési számla.

A kutatásban megkérdezettek négyötöde rendelkezik valamilyen befektetési, megtakarítási termékkel: legtöbben önkéntes nyugdíjpénztári tagok (46 százalék), egyharmaduk egyszerű lekötött betétet, vagy betéti számlát birtokol, vagy egészségpénztárnak a tagja (28 százalék). Mindez nem meglepő annak tükrében, hogy a termék kiválasztásakor a biztonság a legfontosabb szempont, legalábbis a válaszadók döntő többsége szinte kizárólag minimális (vagy semekkora) kockázatot hajlandó vállalni pénze elhelyezésekor - olvasható az Aviva közleményében.

Ezek alapján különösen előkelő Magyarországon a befektetési egységhez kötött biztosítások helyezése, ugyanis a megkérdezettek mintegy negyede az említett termékeken túl unit-linked biztosítással rendelkezik, további ötöde pedig jól ismeri a terméket, és mérlegeli a befektetés lehetőségét.

A magyar lakosságot minimális kockázatvállalási kedv jellemzi, miközben egyre többen fordulnak a hosszabb távú megtakarítások felé - emelte ki Bartók János elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: Magyarországon még mindig azok vannak többségben, akiknek a termék kiválasztásakor elsősorban a biztonság számít, kevesebben döntenek az alapján, hogy egy termékről milyen információt kapnak, és kevesebbeket érdekel, hogy a terméket kifejlesztő cég jó reputációval rendelkezik-e.

A cégválasztásban a tapasztalattal és a jó hírnévvel összefüggő szempontok befolyásolják leginkább legjobban a lakosságot. A hosszú piaci jelenlét, az ismertség, a jó hírnév és a korábbi személyes tapasztalatok mellett fontos szerepe van a személyes ismerősök ajánlásának is - olvasható a közleményben.

Hanganyag: Kaputa Júlia


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást