Az Aviva Életbiztosító éves ügyfélattitűd-kutató felmérése szerint a lakosság körében a befektetési termékek kiválasztásakor a legfontosabb szempont a biztonság. Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy a legkézenfekvőbb banki termékek után a befektetési egységhez kötött életbiztosítások ismertsége és elismertsége jóval magasabb a válaszadók körében, mint a részvény vagy az egyre népszerűbb tartós befektetési számla.
A kutatásban megkérdezettek négyötöde rendelkezik valamilyen befektetési, megtakarítási termékkel: legtöbben önkéntes nyugdíjpénztári tagok (46 százalék), egyharmaduk egyszerű lekötött betétet, vagy betéti számlát birtokol, vagy egészségpénztárnak a tagja (28 százalék). Mindez nem meglepő annak tükrében, hogy a termék kiválasztásakor a biztonság a legfontosabb szempont, legalábbis a válaszadók döntő többsége szinte kizárólag minimális (vagy semekkora) kockázatot hajlandó vállalni pénze elhelyezésekor - olvasható az Aviva közleményében.
Ezek alapján különösen előkelő Magyarországon a befektetési egységhez kötött biztosítások helyezése, ugyanis a megkérdezettek mintegy negyede az említett termékeken túl unit-linked biztosítással rendelkezik, további ötöde pedig jól ismeri a terméket, és mérlegeli a befektetés lehetőségét.
A magyar lakosságot minimális kockázatvállalási kedv jellemzi, miközben egyre többen fordulnak a hosszabb távú megtakarítások felé - emelte ki Bartók János elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: Magyarországon még mindig azok vannak többségben, akiknek a termék kiválasztásakor elsősorban a biztonság számít, kevesebben döntenek az alapján, hogy egy termékről milyen információt kapnak, és kevesebbeket érdekel, hogy a terméket kifejlesztő cég jó reputációval rendelkezik-e.
A cégválasztásban a tapasztalattal és a jó hírnévvel összefüggő szempontok befolyásolják leginkább legjobban a lakosságot. A hosszú piaci jelenlét, az ismertség, a jó hírnév és a korábbi személyes tapasztalatok mellett fontos szerepe van a személyes ismerősök ajánlásának is - olvasható a közleményben.
Hanganyag: Kaputa Júlia