A lakossági hitelezésben már az elmúlt évben nőtt az OTP piaci részesedése. A jelzáloghitelezésnél például, amely most már száz százalékban forint alapú, harmincöt százalékra nőtt a korábbi tizenöt százalékról, a személyi hiteleknél az arány ötven százaléknál tart - mondta el Csányi Sándor az InfoRádiónak.
Tavaly a vállalati szektor felé a bankok hitelkibocsátása negatív volt, szemben az OTP-vel, amely hét százalékkal növelte az ilyen irányú hitelállományát, ezen belül is a mikro- és kisvállalkozások felé - folytatta az OTP Bank elnök-vezérigazgatója.
Csányi Sándor közölte: nem elégedettek ezzel az ütemmel, ezért új termékeket vezettek, illetve vezetnek be. Jelentős figyelmet fordítanak például az agrár-élelmiszeripari ágazatra, ahol egy zöldkártyával jelennek majd meg, amely elsősorban a gazdák, valamint a kis- és középméretű vállalkozások hitelezését teszi rugalmassá.
Az OTP célpontjai - nem csak Magyarországon, hanem az egész régióban - elsősorban a mikro-, kis- és középvállalkozások lehetnek, mert nem hordoznak akkora kockázatot, mint egy nagyvállalati hitel, ráadásul ennek a területnek a jövedelmezősége még mindig jobb, mint a nagy cégeknél - fejtette ki Csányi Sándor.
Az elnök-vezérigazgató azt is elmondta: nyilvánvaló, hogy a lakossági hitelezésnél a bankok visszafogottabbak a kilakoltatási moratórium miatt, mint ahogy egyébként a likviditási helyzetük lehetővé tenné a hitelezést. Úgy látják, fűzte hozzá, hogy sokan képesek lennének törleszteni a részleteket, de abban a biztos tudatban, hogy nem lakoltathatók ki, nem fizetnek. Így ez a fajta moratórium rosszat tett a morálnak - jegyezte meg Csányi Sándor.
Jóllehet, elhangzanak húsz-harmincezres adatok is, az OTP elnök-vezérigazgatója nem hiszi, hogy végül két-háromezernél több kilakoltatás lenne. Főleg úgy, hogy a moratórium megszűnése olyan eszközöket nyújt, amelyek révén az állam és a bankok együttes szerepvállalásával jó néhány adós gondja megoldható lesz - jelentette ki Csányi Sándor.
Hanganyag: Panulin Ildikó