Melyik gázszolgáltatót választják az Emfesz volt ügyfelei?

Infostart
2011. április 15. 08:20
Több fogyasztó távozik a Tigáztól, mint a Főgáztól a volt Emfesz ügyfelek közül - tudta meg az InfoRádió a szolgáltatóktól. Az Emfesz felfüggesztése miatt a Tigázhoz mintegy 60 ezer, a Főgázhoz 75 ezer fogyasztó került januárban. A két társaság között egyfajta szolgáltatási verseny indulhat.

Az Emfesz januári felfüggesztése mintegy 130-135 ezer fogyasztót érintett. A Magyar Energiahivatal döntése szerint a Tigáz mintegy 60 ezer ügyfelet vehetett át a Főgáz szolgáltatási területén, és a Főgáz 75 ezret a Tigáz szolgáltatási területén.

A két szolgáltató egyúttal kérte a hatóságtól a másik szolgáltatási területére is az egyetemes szolgáltatási engedélyt. Így most már mindkét területen, mindkét szolgáltató áll az ügyfelek rendelkezésére.

A Tigáz közlése szerint az érintett 60 ezer fogyasztó közül 55 ezer már aláírta a szolgáltatási szerződést, azaz mintegy öt ezren nem kívántak a Tigáz ügyfelei maradni. A Főgáztól kapott adatok szerint viszont nyolc ezer Tigáz fogyasztó jelentkezett be náluk ügyfélnek, akik egyébként a Főgáz eddigi területén laknak, míg a Tigáz területéről mindössze 1500-an lépnének vissza a Tigázhoz.

Bár a két adatsort összeadva nem ugyanazokat a számokat kapjuk, az arány így is egyértelmű: a volt Emfeszes fővárosiak egy része inkább a Főgáz ügyfele kíván lenni.

Korábban az energiahivatal jelezte, amennyiben gázkereskedőt kíván változtatni valamely fogyasztó, azt a törvényben leírt szokásos módon teheti meg, azaz minden tartozását rendeznie kell, és 45 napos átfutás után kerülhet a választott szolgáltatóhoz.

Az elmúlt 90 napban egyébként mindkét gázkereskedő cég olcsóbban adta a volt Emfesz ügyfeleknek a földgázt, de a 90 nap lejártával gyakorlatilag azonos áron hirdetik szolgáltatásaikat, azaz a hatóság által meghatározott maximális áron. Ennek ellenére valamiféle verseny elindult a fogyasztókért.

Ugyanakkor a két cégnek nagyobbak lesznek a kiadásai is, mert mostantól az új ellátási területen is az egyetemes piaci szolgáltatásokat kell nyújtaniuk. A Főgáz a hat budapesti és meglévő két kistérségi ügyfélszolgálati irodája mellé első körben négy saját vidékit nyit, vevőit öt másik városban az Émász, hét továbbiban az Elmű irodáiban szolgálja ki, és lesznek új fiókirodái is.

A közel 50 ügyfélszolgálati irodával rendelkező Tigáznak a budapesti központi helyen található irodája mellett Pest megyében további három irodája és tíz fiókirodája van, és "bármikor nyit továbbiakat is". Mindkét cég terve az, hogy új ellátási területükön további ügyfeleket kívánnak megszerezni, amit az árazonosság miatt csak a szolgáltatás jó minőségével érhetnek el.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást