Mekkora a magyar termékek aránya az élelmiszer-kereskedelemben?

Infostart
2010. november 9. 16:04
Tíz termékkategóriában ötven százaléknál nagyobb a magyar élelmiszerek aránya a tizenkét vizsgált kereskedelmi láncnál - derült ki a Corvinus Egyetem felméréséből. A vizsgálat egyik résztvevője az InfoRádióban elmondta: a magyar tulajdonú áruházaknál ez az átlag magasabb, mint a külföldieknél. Podruzsik Szilárd hozzátette: jól szerepelnek a hazai friss áruk, így a sertéshús és a baromfitermékek, ezzel szemben a tejkészítmények aránya átlag alatti az áruházak kínálatában.

A vizsgált termékcsoportokon belül igen jónak mutatkozott a magyar gyártmányúak aránya. Sőt, akadtak olyan áruk is, amelyek jelenléte kimagasló az élelmiszer-kereskedelmi láncok polcain - tájékoztatott a Corvinus Egyetem docense.

Podruzsik Szilárd erre példaként a sertés- és baromfihúst, illetve a tojást említette. Hozzátette viszont, hogy ezekhez képest vannak olyan magyar termékek, amelyekből kevesebb található az áruházakban.

Kifejtette: ha a legmagasabb arányban képviselt termékeket vesszük alapul, akkor a tej és tejtermékeknél szerényebb jelenlét mutatkozik. De itt is ötven százalék körüli értékeket tapasztaltak a felmérők. A tejtermékeknél egyébként a joghurt, kefír és tejföl, valamint a sajt és sajtkészítmények részarányát vizsgálták.

Podruzsik Szilárd felhívta a figyelmet arra, hogy a mézeknél viszont szinte mindenütt a magyar készítmények uralkodtak.

Az egyetemi docens elmondta azt is, hogy a magyar áruházláncoknál csaknem tíz százalékkal több a hazai áru, mint a külföldieknél. Azonban utóbbiakban sem mondhat rossznak az arány. A hazai áruházakban ez egyébként nyolcvan százalékot jelent - jegyezte meg.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást