Az új törvény szerint 2011. január elseje után csak a gépjármű üzembentartója köthet kötelező biztosítási szerződést. Ha a tulajdonos és az üzembentartó megegyezik, akkor ez nem jelent gondot. Ha azonban eltérőek, akkor is csak az üzembentartó szerződhet a biztosítóval - tájékoztatott a Kötelező.hu portál vezetője.
Lantos Lóránt elmondta: a változás biztosan érinti majd a bonus-malus rendszert. Ugyanis, ha az üzembentartónak eddig nem volt szerződése, akkor ő A0 besorolással kezd, akkor is, ha a tulajdonosnak kedvezőbbek voltak a feltételei.
A szakember figyelmeztetett arra, hogy miután körbetelefonálták a biztosítókat, kiderült: a társaságok nem kezelik kellő komolysággal ezt a kérdést. Nagyon kevés helyen készültek fel kellőképpen a változásra - tette hozzá.
Lantos Lóránt elmondta azt is, hogy ha egy gépjárműnél a tulajdonos és az üzembentartó más-más, és a tulajdonos nem akar váltani, akkor ez nem kötelező. Ha azonban eladják az autót és másikat vesznek, az új szerződéskor már érvényes lesz a szabály.
Az érintettek számát Lantos Lóránt több tízezerre becsülte. Hozzátette: a változás leginkább a budapestieket érinti, mivel ott az üzembentartó jogosult az ingyenes parkolás igénybevételére, míg a kötelező biztosításnál általában az idősebb vidéki szerződő fizetett kedvezőbb díjat.
Ezért gyakran egy vidéki nagyszülő a tulajdonos, míg az üzembentertó fővárosi, amivel tetemes összegeket lehetett megspórolni a biztosításon és a parkoláson is. Õk mindenképpen rosszabbul járhatnak az új szabályozással - szögezte le a szakértő.
Hanganyag: Panulin Ildikó