Már a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szakemberei is felhívták a figyelmet, hogy több olyan forgalmi engedély van, amelyben tévesen szerepel a teljesítménymutató, és találtak extrém példákat is.
Úgy tudni, mintegy 200 ezer jármű forgalmi engedélyében szerepel tévesen a teljesítménymutató, ami pedig nem mindegy, hiszen 2011-től már nem a köbcenti, hanem a kilowatt alapján számolnak a biztosítótársaságok, és a hamarosan induló kampányban eszerint állapították meg a tarifákat.
A Biztositas.hu közleményben tudatta: az internetes díjszámítási rendszerek felkínálják majd a járművek valós teljesítményéhez tartozó adatokat, így elkerülhető, hogy a forgalmiban lévő helytelen adatokból kelljen díjat kalkulálni. Szakmai körökben úgy tudják, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság feltöltötte a belügyminisztériumi adatbázisba a helyes - így a kötelező biztosítási szerződéseken utólag majd korrigálható - kilowatt adatokat, ezeket használják a biztosítók is. A hatóságtól részletes tájékoztatást keddre ígértek az ügyben.
Míg a köbcentiről kilowattra való átváltás valóban jelent némi különbséget több autótulajdonosnak, addig mindenki számára megtakarítást jelenthet - akár évi 30-40 ezer forintot -, ha a kötelező mellé casco biztosítást is kötnek az autójukra.
A Kötelező.hu internetes szakértői portál viszont arra figyelmeztet, hogy a kötelező és a casco együttkötésével járó kedvezményt csak azok vehetik igénybe, akiknek meglévő cascójuk évfordulója az év végére vagy a jövő év elejére esik, illetve mindazok, akiknek még nincs ilyen biztosításuk.
A portál közleménye szerint a casco átlagdíja az elmúlt években fokozatosan csökkent, míg 2005-ben még 120 ezer forint körüli volt, addig ma az interneten már 80 ezer forint alatt jár ez az összeg. A magyar autósok mindössze egyötöde rendelkezik ilyen biztosítással, és nem valószínű, hogy most a válságot éppen túllépve tömegesen kötnének cascót az autótulajdonosok. Egy felmérés szerint a legtöbben úgy gondolkodnak, hogy e biztosítástípuson spórolnak, és bíznak a vezetési tudásukban.