Lesz-e elegendő magyar munkaerő az autóipari nagyberuházásokhoz?

Infostart
2010. szeptember 27. 07:27
Az autóipari beruházások második nagy hullámát lovagolja meg most Magyarország azzal, hogy két, már itt lévő üzemben bővítés lesz és a Mercedes Kecskeméten létesít gyárat - mondta Az autó című szaklap rovatvezetője. Karner Miklós hozzátette: kevesen tudják, de az autóipari beszállítások terén még jobban állunk, és a mostani beruházások a következő években további új munkahelyek létrejöttét generálják.

A kétezres években az autóipari beruházásoknak már volt egy első hulláma, amelyből azonban Magyarország kimaradt. Dél-Korea inkább Csehországot és Szlovákiát választotta, Romániában pedig újra megjelent a Dacia - mondta az InfoRádiónak Az autó című szaklap rovatvezetője, hozzátéve: nálunk csak a Suzuki volt jelent, illetve az Audi, amely azonban csak motorokat gyártott Győrben, az Opel pedig éppen befejezte a gyártást Magyarországon.

Karner Miklós hangsúlyozta: a jelenlegi viszonyokat tekintve nagyon nagy eredmény, hogy a Mercedes, az Audi és az Opel nagyberuházásokat valósít meg a közeljövőben Magyarországon, mert a válságban rendkívül fontos, hogy új munkahelyek jöjjenek létre.

A szekértő hozzátette: az autóipari beszállítás az utóbbi időben háttérbe szorult, de Magyarország még így is európai viszonylatban is jól áll ezen a területen, hiszen számos nagy cég gyárt itt alkatrészeket. Ráadásul a három nagy autógyártó céggel új beszállítók is érkeznek, amelyek további munkahelyeket teremtenek.

Karner Miklós szerint azonban kérdés, hogy az új területekre a cégek tudnak-e majd elég magyar munkaerőt felvenni, mert jelenleg nincs megfelelő szakmunkásképzés, de biztos benne, hogy ezen a téren is lesznek változások.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást