Amiben Magyarország a legjobb a régióban

Infostart
2010. augusztus 27. 14:20
A hazai vásárlók a legtudatosabbak közé tartoznak Kelet-Európában - derül ki a GfK kutatásából. A felmérés szerint a magyarok fele előre megtervezi a vásárlását, és ha kell, akkor a boltban gyors döntést is képes hozni. A kutatásból az is kiderül, hogy a magyarok többször, de kevesebbet vásárolnak - közölte az InfoRádióval a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyfélkapcsolati igazgatóját, Dörnyei Otília.

A magyar vásárlók 82 százaléka tudatosan, előre megtervezi vásárlásait és a boltlátogatók több mint fele vásárlás közben rendszerint gyors döntést hoz a bolton belül - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felmérésből, amelyben 11 közép-európai országban és Ausztriában vizsgálták a napi fogyasztási cikkek iránti keresletet.

A fogyasztók legalább kétharmada Magyarország mellett Ausztriában, Szlovákiában és Csehországban is összehasonlítja a márkák árait, mielőtt választana közülük.

A 2000-es évek közepéig tipikusnak mondott élményszerű vásárlás egyre kevésbé jellemző a magyarországi vevőkre, akik tehát egyre tudatosabbá válnak. Az élményszerű, "nézelődő vásárlás" sokkal jellemzőbb a déli régióra, a bolgár, a szerb és a horvát vásárlókra.

A kutatásban azt is vizsgálták, hogy mennyire vásárolnak előre az emberek a napi fogyasztási cikkekből. Szerbiához hasonlóan ma már Magyarországon is csak a háziasszonyok harmadára igaz, hogy nagyobb készleteket tartana otthon. A magyar vevőkre egyre inkább az jellemző, hogy vásárlásaikat úgy optimalizálják, hogy többször, de egyúttal kevesebbet vásárolnak. Ezzel szemben például az orosz vagy a román családok kétharmada "spájzol".

Hanganyag: Kálló Izabella


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást