Megtévesztő reklámokkal csalogatta be a vevőket a Tesco Zrt. - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. Az áruházlánc 2008 ősze és 2009 tavasza között sértette meg a törvényt - mondta el az InfoRádiónak Mihálovits András, a GVH szóvivője.
Ezért a cégre nyolcmillió forintnyi bírságot szabott ki a hatóság. A szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a Tesco nem először hagyta figyelmen kívül a jogszabályokat. Egyebek mellett ezért büntették meg ilyen súlyosan.
Volt azonban más indoka is a szigornak - tette hozzá Mihálovits András. A hivatal szerint a Tesco a kiskereskedelmi piac egyik meghatározó szereplője, ezért felelősebb magatartást várnak el egy ilyen nagy forgalmú vállalkozástól.
A vizsgálatot lakossági bejelentésre indította a GVH. Azt jelezték a vásárlók, hogy a Tesco reklámújságjaiban olyan akciós termékeket hirdetett, amelyeket a jelzett időpontban hiába kerestek a polcokon.
Mihálovits András felhívta a figyelmet arra, hogy évről-évre felbukkannak az ehhez hasonló törvénysértések a kiskereskedelmi üzletláncokban. Ezért nem árt, ha a vásárlók elővigyázatosabban kezelik a reklámkiadványokat.
A visszaeső üzleteket egyre nagyobb bírságokkal sújtja a hivatal, mondta a szóvivő, aki reméli, hogy ebből tanulnak, és nem tévednek újra a tilosba.
Akadnak olyan áruházak is, amelyekre olykor megalapozatlan panasz érkezik. A Tesco azonban nem ezek közé tartozik, mert itt ugyanazokat a hibákat követik el újra és újra - szögezte le GVH szóvivője.
Hanganyag: Kaputa Júlia