A Soproni Kékfrankos Kft. kis- és nagykereskedelmi tevékenységet is folytat 2010. március 9-től, hogy a soproni borok piaci pozícióit erősítse - mondta a vállalkozás megalakulását követő soproni tájékoztatón Taschner Kurt borász, a cég egyik ügyvezetője.
A nyereségorientált vállalkozás tulajdonosai nonprofit szervezetek: a Soproni Borút Egyesület és a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. A két tulajdonos révén így a Soproni Kékfrankos Kft.-ben szinte valamennyi helyi borászat érdekelt.
"Aki az új soproni közösségi borkereskedelmi cégtől vásárol, az gyakorlatilag közvetlenül a termelőtől szerzi be a borokat. Ez vitathatatlan versenyelőny - vélekedett Jandl Kálmán borász, a cég másik ügyvezetője.
Az elképzelések szerint a cég két éven belül nyereségessé válhat, a tervek szerint az üzleti eredmény kizárólag közösségi célokra fordítható. Ezzel kapcsolatban a Kft. harmadik ügyvezetője, Rigler Zsolt a tájékoztatón elmondta: A Soproni Kékfrankos Kft. célja kettős, a hagyományos borkereskedelmi tevékenységek mellett a marketing és a PR-munka jelentősége is fontos a cég számára.
Rigler Zsolt hozzátette: a jelenleg működő borkereskedőkkel is felveszik a kapcsolatot, az ő munkájuk segítése szintén a cég feladata. Éppen ezért nem leszünk versenytársak a piacon - hangsúlyozta Rigler.
Az új cég tevékenységéhez hozzátartozik, hogy szervezze vendéglátósok, kereskedők és újságírók Sopronba utaztatását, mivel a sikeres értékesítéshez az is hozzátartozik, hogy ezek a szakemberek jobban megismerjék a Soproni borvidéket - fejtette ki Szabó Borbála kereskedelmi vezető.
A Soproni Kékfrankos Kft. induló kínálatában 16 soproni pincészet 28 bora szerepel.