Ha megépül a Déli Áramlat, abból szempontból jelentene diverzifikációt, hogy Ukrajnát kikerüli, és az ukrán tranzittal kapcsolatos kockázatokat kezelni tudja, de nem csökkentené az orosz beszállítás súlya jelentette kiszolgáltatottságot a régióban - mondta az InfoRádiónak Kaderják Péter. A Corvinus Egyetem adjunktusa kiemelte: a gáz ára nem változna, mivel Oroszország szállítaná a gázt ezen a vezetéken is, vagyis a monopol árazási pozíció megmaradna.
A Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont vezetője közölte, mindig fantom projektnek érezte a Déli Áramlatot, amely némileg azt a célt szolgálja, hogy a vele versenyző Nabuccót megpróbálja kiütni a nyeregből. Kevés konkrétumot lehet tudni a Déli Áramlatról, így nincsen meg a pontos nyomvonala, folyton változik, hogy melyik országokon menne keresztül, csak most jött létre a projektcég, de továbbra sem indult el az engedélyeztetési folyamat - fejtette ki a szakértő, aki szerint emiatt kétséges, hogy 3-5 éven belül elkészülne a vezeték.
Csekély a realitása annak, hogy a Déli Áramlat és a Nabucco is megépül rövid középtávon - vélekedett Kaderják Péter.
Hanganyag: Panulin Ildikó