A legnépszerűbb befektetési termék a válság alatt

Infostart
2010. január 1. 11:11
A válság kitörése utáni legnépszerűbb befektetési termék az arany, 2009-ben 25-30 százalékos emelkedést mutatott fel - mondta a Portfolio.hu elemzője. Sándor Dávid hozzátette: érdemes a befektetések egy részét aranyban tartani.

2008-ban és 2009-ben is az arany volt a slágertermék, az egyik legnagyobb nyertese a befektetési termékeknek. Míg 2009 első felében árfolyama kilónként 900 és 1000 dollár között mozgott, év végére az árfolyam elérte az 1225 dollárt, ami 25-30 százalékos emelkedést jelent - mutatott rá Sándor Dávid, a Portfolio.hu elemzője.

Szavai szerint ez részben annak köszönhető, hogy a válság során megingott a bizalom a pénzügyi rendszerben, az emberek ezért a hagyományos befektetések felé fordultak.

Ugyanezt tették az országok és az intézmények is, döntően annak köszönhetően, hogy a nagyobb központi bankok szinte 0-ra csökkentették az alapkamatokat. India ősszel 200 tonna aranyat vásárolt, de hasonlóan járt el Kína és Oroszország is.

A termék árát az növelte, hogy az aranybányák általában eladási pozíciókat nyitnak valamilyen jövőbeni időpontra, amely lenyomja az árat. Ezeket a fedezeti pontokat azonban most csökkentették.

Az elemző szerint az arany ára még emelkedhet, így érdemes megfontolni, hogy megtakarításaink egy részét ebbe fektessük.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást