eur:
393.67
usd:
364.6
bux:
0
2024. március 29. péntek Auguszta

A válság alatt is kelendő volt a Dacia

Több mint 56 százalékkal nőtt Románia autóexportja az idei első tizenegy hónapban: 238 247 járművet exportáltak az időszakban, ennek 99,8 százaléka Dacia volt, a többi a Ford brassói üzemében készült.

A román autógyártók és importőrök szövetségének adatai szerint az autóexport az idén értékben 2,6 milliárd euróra nő, a tavalyi 1,6 milliárd euróról. A járműkivitel aránya egyre emelkedik a román hazai összterméken belül is: tavaly a GDP 4,7 százalékát adta, az idén ez az arány várhatóan 10 százalékra nő.

Ugyanakkor a belső piac tovább gyengélkedik: a január-november időszakban 55 százalékkal csökkent a hazai eladások száma az egy évvel korábbihoz képest: mindössze 138 098 autót értékesítettek Romániában.

A Dacia ezen belül 39 954 autót adott el a hazai piacon, 48 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi első tizenegy hónapban.

Címlapról ajánljuk
A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában

A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában

300 eurónál is többe kerülhet az idei húsvéti bevásárlás Szlovákiában. A Partners piackutató vállalat számításai szerint, 5 százalékkal kénytelenek többet költeni erre az emberek, mint tavaly. Az élelmiszer drágább, a húsvéti díszítés kicsit olcsóbb lett. Egyre több ünnepi asztalon jelenik meg a bárányhús.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Spanyol szupervonat-gyártót vennének magyarok - Miért izgalmas ennyire a Talgo?

Spanyol szupervonat-gyártót vennének magyarok - Miért izgalmas ennyire a Talgo?

Pár hónapja már voltak pletykák, március elején pedig hivatalossá vált, hogy spanyol vonatgyártót venne egy magyar befektetői csoport, több mint 200 milliárd forintért. A hírek szerint a spanyol kormány igyekszik keresztbe tenni a Talgo nevű cég felvásárlásának, és nemrégiben felbukkanhatott egy újabb potenciális vevő is, így korántsem biztos a siker. Összeszedtük, hogy hol tart most a sztori, hogy mit gyárt pontosan a Talgo, és hogy miért kell ennyire a spanyol cég a magyar befektetőknek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×