Ferenczi Zsolt, a pilótákat tömörítő érdekképviselet, a Hunalpa szóvivője elmondta: a dokumentumot valamennyi repülőtéri és maléves szakszervezet aláírta, és azt az országgyűlési képviselőknek is eljuttatták.
Azért Oszkó Péternek címezték a petíciót, mert a magyar állam a tervek szerint újra tulajdonosa lesz a Malévnek, így a tulajdonosi jogokat a pénzügyminiszter gyakorolja majd. A petíciót a PM titkárságvezetője vette át.
A petícióban a szakszervezetek szorgalmazzák, hogy hozzák nyilvánosságra a Malév és a Budapest Airport privatizációs szerződéseit. Követelik a moszkvai egyezmény nyilvánosságra hozatalát, amelyet a pénzügyminiszter kötött a Malév helyzetének rendezésével kapcsolatban.
A szakszervezetek szorgalmazzák a magyar állam garanciáját a munkahelyek megőrzésére, és a Malév "hathatós segítségét", ami nemcsak a választásokig tartja életben a nemzeti légitársaságot.
Az állam beavatkozását követelik, "amikor a Hochtief vagy a Malév vezetése megfélemlítést alkalmaz a munkavállalókkal és a szakszervezetekkel szemben". (A Hunalpa tájékoztatása szerint Martin Gauss vezérigazgató levélben rendkívüli felmondással fenyegette meg a szakszervezet vezető tisztségviselőit, miután a bíróság a szakszervezet nyári sztrájkbejelentésében foglalt követelések jogellenességét állapította meg.)
A petícióban a magyar államtól követelik a szakszervezetek, hogy "tegyenek hathatós intézkedéseket a korrupció megszüntetésére, tartassák be a hatályos Kollektív Szerződést és a Kollektív Szerződés értékű megállapodásokat!"
A Malév és a pilóták érdekvédelmi szervezete, a Hunalpa csütörtökön megállapodott abban, hogy a Malév-pilóták nem lépnek sztrájkba az idén, ugyanakkor a megállapodás mellett is fenntartják bérkövetelésüket.