Skoda: van jövője a benzin-gáz üzemű autózásnak

InfoRádió / MTI
2009. november 29. 10:20
A gazdasági válság az autókereskedelemben ugyan a Skoda duál modellek vevői célcsoportját érintette a legsúlyosabban, a márkaimportőr szerint azonban sikernek nevezhető a benzin-gáz vegyes üzemű Skodák Magyarországon futó programja, amelynek felkarolását a Skoda gyár is tervezi.

Dalnoki Balázs, az importőr Porsche Hungaria Skoda márkaigazgatója az MTI-nek elmondta: két évvel ezelőtt importőri kezdeményezésre kezdtek LPG-vel és benzinnel egyaránt meghajtható, vegyes üzemű Skodákat forgalmazni Magyarországon. A költségérzékeny vevőket célozták meg vele, akik hajlandók 300 ezer forintnyi plusz beruházásra azért, hogy üzemanyagköltségük 30-40 százalékkal alacsonyabb legyen. A vegyes üzem átalakítást igényel, amelyet Magyarországon több mint 50 hivatalos márkaszerviz végez el, a garancia feltételek változatlanul hagyása mellett.

A márkaigazgató a vegyes üzem előnyei között említette a motor hosszabb élettartamát, valamint a kizárólag benzin üzeműnél alacsonyabb környezetterhelést. Hátránya viszont, hogy Magyarországon a jogszabályok szerint gázüzemű jármű nem hajthat be mélygarázsba - jelezte, hozzátéve: számos európai országban már nem élnek ezzel a korlátozással a technológia kiforrottsága miatt.

Dalnoki Balázs elmondta: jelenleg már 18 Skoda modell fut duál felszereltséggel Magyarországon. Az első évben 218 duál modellt adtak el, tavaly pedig 485-öt. Az idén mintegy 100 darab a cél - mondta az igazgató, jelezve, hogy a gazdasági környezet jelentősen megváltozott a program indulása óta, és épp az a magánszemély és vállalkozói réteg fogja vissza beruházásait, amelynek a programot szánták.

A PH az idén mintegy 5000 Skoda eladását tervezi, az első fél évben több mint 2000-et adtak el. A márka piaci részesedése az idén 5 százalék körül alakult Magyarországon, az értékesítés visszaesése a tavalyi eladásokhoz képest a piacinak megfelelően megközelíti a 60 százalékot.