A mindössze 4-5 hetes karácsonyi szezon az édességgyártók főszezonja, ilyenkor fogy a legtöbb csokoládé. Tavaly rekord mennyiséget értékesítettek. A figurás édességekből mintegy 943 tonnát, amire 2,7 milliárd forintot költöttünk.
A legkedveltebb továbbra is a klasszikus csokoládé figura, emellett egyre több adventi naptár és kész mikuláscsomag fogy. Az édességgyártók szövetségének adatai szerint a hungarikumnak számító szaloncukorból évente 5 és félezer tonnát vásárolnak a magyar családok, ami háztartásonként 1,7 kilogrammot jelent, és erre 6 milliárd forintot költenek.
Az elmúlt egy-két év változása, hogy a minőség felé fordultak a vásárlók, és ez a trend továbbra is fennáll, egyre kevesebben vásárolják a jóval olcsóbb, ám kakaót nem látott, tejbevonómasszából készült termékeket, az összértékesítés majdnem 80 százalékát a minőségi termékek adják.
A szaloncukorból is a jobb minőségűt keresik, az ismert márkákat, és jól fogynak a közkedvelt, de szezonálisan karácsonyi díszbe csomagolt pralinék, desszertek is. Magyarországon az egy főre eső éves édességfogyasztás mintegy 3,9 kilogramm, amelynek egy negyede a téli időszakban, az ünnepek alatt fogy el. A magyar csokoládé fogyasztás azonban alatta marad az európai átlagnak, ami 6 kilogramm felett van.
Égi háború: az oroszok életveszélybe sodorták a WizzAir több száz járatának az utasait