Rekord mennyiségű édességet ettünk a válság alatt

Infostart
2009. november 19. 06:47
2008-ben rekord mennyiségű édességet vásároltunk az év végi ünnepi időszakban - derült ki az Édességgyártók Szövetségének adataiból. A legtöbbet a gyerekek csizmáiba kerülő figurás termékekre költünk, és háztartásonként 1,7 kilogramm szaloncukor is elfogy az év utolsó hónapjában.

A mindössze 4-5 hetes karácsonyi szezon az édességgyártók főszezonja, ilyenkor fogy a legtöbb csokoládé. Tavaly rekord mennyiséget értékesítettek. A figurás édességekből mintegy 943 tonnát, amire 2,7 milliárd forintot költöttünk.

A legkedveltebb továbbra is a klasszikus csokoládé figura, emellett egyre több adventi naptár és kész mikuláscsomag fogy. Az édességgyártók szövetségének adatai szerint a hungarikumnak számító szaloncukorból évente 5 és félezer tonnát vásárolnak a magyar családok, ami háztartásonként 1,7 kilogrammot jelent, és erre 6 milliárd forintot költenek.

Az elmúlt egy-két év változása, hogy a minőség felé fordultak a vásárlók, és ez a trend továbbra is fennáll, egyre kevesebben vásárolják a jóval olcsóbb, ám kakaót nem látott, tejbevonómasszából készült termékeket, az összértékesítés majdnem 80 százalékát a minőségi termékek adják.

A szaloncukorból is a jobb minőségűt keresik, az ismert márkákat, és jól fogynak a közkedvelt, de szezonálisan karácsonyi díszbe csomagolt pralinék, desszertek is. Magyarországon az egy főre eső éves édességfogyasztás mintegy 3,9 kilogramm, amelynek egy negyede a téli időszakban, az ünnepek alatt fogy el. A magyar csokoládé fogyasztás azonban alatta marad az európai átlagnak, ami 6 kilogramm felett van.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást