Egyre kisebb károkkal is a biztosítóhoz fordulnak az emberek

Infostart
2009. október 8. 16:18
A válság hatására egyre több a kárigény-bejelentés a biztosítóknál. Az Aegon Magyarország vezérigazgatója azt mondta: az életbiztosítások területén egyre több a csalás és visszalépés a szerződéstől, a nem életbiztosítások területén pedig sokkal több kicsi kárt jelentenek be, amit eddig nem tettek.

A biztosítási családok számának növekedését tapasztalja az Aegon Magyarország - mondta az InfoRádióban a társaság vezérigazgatója. Zatykó Péter hozzátette: gyakran nehéz bizonyítani, hogy egy baleset akkor és úgy következett be, ahogy azt az ügyfél állítja, ha például összejátszik az orvossal. Az ilyen esetek egyre gyakoribbak - tette hozzá.

A biztosítók helyzetét rontja az is, hogy a válság hatására az ügyfelek ma már olyan károkat is bejelentenek, amelyeket korábban nem, mert bagatellnek tartották azokat. Sokszor egy céget vagy egy magánszemélyt éppen a biztosítási összeg húz ki a bajból.

Elmondta azt is: más biztosítások terén éppen hogy kedveztek a körülmények a biztosítótársaságoknak. Például a természeti katasztrófák híján, a kedvező időjárásnak köszönhetően az ilyen jellegű kártalanítás kevesebb kiadást jelentett.

Ugyanígy csökkent az autók utáni kifizetések nagysága, mivel az emberek valószínűleg kevesebbet közlekednek, és jobban is vigyáznak értékeikre, autóikra.

Az életbiztosításokat azonban egyre növekvő arányban mondják vissza az emberek. Valószínűleg azért, mert ez extrakiadást jelnet számukra, és ha az a kérdés, hogy az ingatlanjukon lévő jelzálogot fizessék-e ki, vagy az életbiztosításukat, akkor az előbbit választják.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást