Lázadás a kódex ellen: az AXA szerint az állam nem megbízható partner

Infostart
2009. szeptember 18. 17:30
Nem írja alá a banki magatartási kódexet az AXA Bank - mondta az InfoRádiónak a pénzintézet országigazgatója, aki szerint a törvények megfelelően szabályozzák a bankok működését. A dokumentumot szerdán 13 pénzintézet írta alá, az Allianz Bank pedig ezután szignálja majd. A Bankszövetség tagjai közül a Cetelem Bank, a Commerzbank, az ING Bank, a Kinizsi Bank nem lépett még, az InfoRádió tőlük egyelőre nem kapott választ arra, hogy csatlakoznak-e a kezdeményezéshez.

Úgy gondoljuk, nekünk ezt a kódexet nem kell aláírnunk, hiszen sosem viselkedtünk másképp, mint etikusan - mondta az InfoRádiónak az AXA Bank országigazgatója a felelős hitelezés normáit és az egyoldalú szerződésmódosítás szabályait meghatározó banki magatartási kódexről.

Szekeres Tibor úgy véli, hogy a törvények megfelelően szabályozzák a piacot, ha pedig valaki betartja azokat, nincs szükség egy párhuzamos szabályra. Megjegyezte: a pénzintézetek tevékenységét szabályozó dokumentum fölöslegesen ró újabb adminisztrációs terheket a hitelnyújtókra.

Az AXA országigazgatója szerint az is problémás, hogy a kódexet aláíró, az abban foglaltakat be nem tartó bankokat akár kétmilliárd forintos bírsággal is sújthatják. "Az állam nem megbízható partner ebben" - jelentette ki Szekeres Tibor, aki szerint idővel bármelyik pénzintézetet megbüntethetik a magatartási szabályzat megsértése miatt.

Korábban a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) szóvivője a kódexszel kapcsolatban kijelentette: "Aki nem csatlakozik, a nyilvánosság szankciójának veti alá magát". Szekeres Tibor elmondta: ha a szervezet anélkül tünteti fel az AXA Bankot a dokumentumot nem szignáló pénzintézetek között, hogy közölné, miért nem írták alá azt, annak következményei lesznek.

Az országigazgató szerint nem az szolgálja a bankrendszerrel szembeni bizalom megerősödését, ha a pénzintézetek alávetik magukat a magatartási kódex szabályainak, hanem az, ha betartják a hatályos törvényeket.

Szekeres Tibor megjegyezte: akadnak az ügyfeleik között is problémás hitelesek, ők azonban elég rugalmasak. "A célunk, hogy a betétesek pénzét visszaszerezzük" - fűzte hozzá.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást