Több fogyasztói szokás is átalakult a válság miatt - mondta a GFK piackutató igazgatója. Kozák Ákos kifejtette: míg Nyugat-Európában az olcsóbb termékek felé fordultak a fogyasztók, addig Magyarországon kevesebbet vásárolnak, de megveszik a drágább terméket is, ha az megfelelő minőséget ad.
Kedvező irányt vettek a munkanélküliséggel kapcsolatos várakozások: már csak a megkérdezettek kétharmada fél attól, hogy ő vagy környezetében valaki elveszíti az állását - mutatott rá a GfK piackutató igazgatója.
Más kérdésekben is pozitívabbnak látják a jövőjüket a magyarok, mint tavasszal. Bár a tartós fogyasztási cikkek piaca, vagy a vendéglátás és a szolgáltatások piaca megszenvedet a válságot, úgy tűnik, az emberek egyre kevésbé mondanak le a minőségi termékekről, inkább kevesebbet vásárolnak.
Ez eltér a nyugat-európai viselkedéstől, hiszen ott egyre nagyobb az érdeklődés a diszkont termékek iránt.
Magyarországon az ásványvizek piaca szűkült be a válság miatt, az emberek visszatértek a csapvízhez.
Hanganyag: Panulin Ildikó
KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag