Ügyintézés az önkormányzati honlapon - kevés helyen lehetséges

Infostart
2009. augusztus 18. 19:36
Az önkormányzatok több, mint 70 százalékának van már saját honlapja, és az is elterjedt, hogy ezeken az ügymenetről pontos információk vannak, vagy akár időpontot lehet kérni, vagy űrlapokat kinyomtatni - mondta a kutatást végző GKIeNet partnere.

Lőrincz Vilmos hozzátette: a kisebb önkormányzatok anyagi és szakmai erejét is meghaladhatja egy teljes körű e-ügyintézés kialakítása.

Az idén nyáron elvégzett felmérés négy kategóriába sorolta a települési önkormányzatok honlapjait. Az első szintűek csak tájékoztatást nyújtanak, míg a következő fokozatba soroltakról már űrlapok is letölthetők. A harmadik szintet azok képviselik, amelyeken már elindíthatók az ügyintézés folyamatai, például időpontot lehet kérni vagy adatokat lehet közvetíteni, a negyedik szinten pedig már teljes körű ügyintézést tesz lehetővé a honlap.

A legtöbb települési honlap az első szintnek felel meg, mivel csak az ügyintézésről és az ügyfélfogadási időről lehet érdeklődni azokon. Az internetes oldalak harmadáról azonban már letölthetők nyomtatványok is.

Az ügyintézés elindítására vagy a teljes körű ügyintézésre mindössze a honlapok 5 százaléka képes, mintegy 100 internetes oldal. Ez nem is csoda, hiszen az erre képes, integrált rendszerek igen drágák, így csak a megyei jogú vagy nagyobb városok, illetve a fővárosi kerületek tudják kialakíttatni.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást