Csökkent a franciák részesedése a 4-es metrót építő konzorciumban, a Strabagé és a Hídépítőé a többségi üzletrész - számolt be az InfoRádiónak a Hídépítő vezérigazgatója. Fehér László azt is ígéri, hogy a teljesítések körüli viták nem hátráltatják a munkát a jövőben, azaz nem állnak le azért, mert elszámolási vitájuk akad a megrendelő fővárossal.
Az eddigi 15-ről 25 százalékra növelte tulajdonrészét a Bamco Kkt.-ben a Hídépítő Zrt., miután a konzorciumban nem volt egységes álláspont a megrendelő fővárossal való tárgyalások mikéntjéről.
A francia Vinci Construction ugyanis azt szorgalmazta, hogy amíg nem tisztázzák a vitás financiális kérdéseket, addig álljanak le az építéssel, a másik két résztvevők azaz a Hídépítő és a Strabag azonban ezzel nem értett egyet.
A konzorcium tagjai ezért úgy döntöttek: csökkentik a Vinci részesedését, ez azonban többletfinanszírozást jelent a Hídépítő számára - mondta az InfoRádióban Fehér László, a cég vezérigazgatója.
A cégvezető azt ígéri: a jövőben a megrendelővel való vitás kérdések miatt nem fog leállni az építés.