Bajban a hitelesek - a banki ügyintézők is tájékozatlanok

Infostart
2009. április 30. 13:45
Részletesebb tájékoztatást és devizában való törlesztési lehetőséget kért a pénzintézetektől a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete legújabb körlevelében. A szervezet szóvivője az InfoRádiónak elmondta: tapasztalataik szerint a banki ügyintézők sincsenek mindig tisztában az összes lehetőséggel, amit a nehézségekkel küzdő ügyfeleknek felkínálhatnak.

Sok banki ügyintéző, ügyfélszolgálatos nem ismeri eléggé munkaadója fizetéskönnyítő ajánlatait, ezért a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) azt javasolja a pénzintézeteknek: tájékoztassák hatékonyabban dolgozóikat a halasztást, a futamidő megnyújtását vagy a devizaalapú kölcsön forintalapúvá konvertálását lehetővé tevő konstrukciókról - mondta az InfoRádiónak a szervezet szóvivője.

A PSZÁF azt is kéri a bankoktól, tegyék lehetővé, hogy az ügyfelek ne csak forintban, hanem devizában is törleszthessék tartozásukat, ezzel ugyanis elkerülhetik az árfolyamváltozás miatti kockázatokat. Így azok, akik euróalapú hitelt igényeltek, akár euróban is fizethetnék a részleteket - magyarázta Binder István. Van olyan hitelintézet, ahol az effajta változtatás nem jelent plusz költséget, máshol viszont több tízezer forintért módosítják csak a szerződést - tette hozzá.

A jelen helyzetben minden lehetőséget meg kellene adni az ügyfeleknek arra, hogy a devizahiteleiket törleszteni tudják. Ebből hosszú távon a bankok is profitálnak, hiszen az emberek nyilván megjegyzik, ha a most segítenek a kölcsönök visszafizetésében - hangsúlyozta a PSZÁF szóvivője.

Binder István megjegyezte: sokan fordulnak a felügyelethez az egyoldalú szerződésmódosítások, illetve a törlesztőrészletek összegének változása miatt, az ügyfelek ugyanis nem értik, miért nőttek meg a terheik.

Hanganyag: Panulin Ildikó