Húsvétkor legalább annyi édességet eszünk, mint karácsonykor

Infostart
2009. április 12. 08:30
Csaknem annyi csokoládét és édességet vásárolunk húsvétkor, mint a karácsonyi ünnepek idején - mondta az Édességgyártók Szövetségének elnöke. Sánta Sándor hozzátette: két-három hét alatt mintegy ezer tonna édesség kerül a kosarakba, azaz tíz dekagramm csokoládé jut minden magyarra. A szakember elmondta: leginkább a csokoládés figurák fogynak, valamint a csomagos kiszerelések.

Mennyiség és érték tekintetében is fejlődött az édességpiac - mondta az InfoRádiónak az Édességgyártó Szövetségének elnöke, aki hozzátette: közel ezer tonna csokoládé fogy húsvétkor, amelynek összértéke 2,7 milliárd forint. Ez azt jelenti, hogy a húsvét édességfogyasztás szempontjából legalább olyan jelentős, mint a karácsonyi időszak.

Sánta Sándor szerint ennek a jelentős összegnek a nagy része továbbra is a csoki tojásokból és nyuszikból tevődik össze, de sok a csomagos kiszerelés is. Hozzátette: a gyártók egyre inkább előtérbe helyezik, hogy jobban adagolhatók legyenek a termékek, így a csomagokba több, de kisebb csoki nyuszikat és tojásokat tesznek.

A szövetség elnöke szerint a fogyasztók egyre tudatosabbak, és megértették a csokoládé pozitív élettani hatásairól szóló üzeneteket. Így most már egyre több fogy a valódi csokoládéból készült tojásokból és nyulakból, vagyis a minőségi termékek kerülnek be a kosarakba.

Sánta Sándor elmondta azt is, hogy a csokoládéból készült húsvéti termékekkel csak az 1920-as évek elejétől kezdve lehet találkozni. Először kézzel kezdték el formázni a termékeket, aztán később kialakult az üreges technológia, amelyet még ma is alkalmaznak.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Sánta Sándor az édességfogyasztásról
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Sánta Sándor az édességipar helyzetérõl
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást