A Nagykörúton nagyobb a válság, mint a Belvárosban

Infostart
2009. március 18. 07:26
Átalakulhat a céges reklámtevékenység. Könyvvizsgálók gondban. Lesz, aki túléli a válságot, vagy mindenki lehúzhatja a rolót? Válogatás a gazdasági lapok reggeli anyagaiból.

A Napi Gazdaság azt írja: a recesszió felerősítette a látható és a nem látható reklám-, marketing-, és kommunikációs csatornák közötti harcot. A pr és egyéb vonal alatt "küzdő" ügynökségek nyerésben vannak, a terméket, vagy szolgáltatást reklámozó cégek ugyanis erősen megvágták a hagyományos marketingbüdzséjüket, így kevesebbet költenek tévés és rádiós kampányokra, viszont erősítettek a pr-, közvetlen és promóciós kommunikációkat.

A Világgazdaság szerint kettős nyomás alá kerültek a könyvvizsgálók a válság miatt: egyik oldalról az ügyfelek szeretnék jobb színben feltüntetni a pénzügyi beszámolóikat, másrészről pedig a piac a korábbiaknál is hitelesebb beszámolókat vár a vállalatoktól és hitelesebb jelentéseket a könyvvizsgálóktól. Gyakori konfliktust jelent a cégek és a könyvvizsgálók között, hogy a vállalkozások beszámolóinál megnőtt a kozmetikázás kockázata, amellyel a cégek hitelképességének látszatát akarnák fenntartani.

A portfolio.hu azt írja: A Nagykörúton üzlethelyiséget bérbeadók és bérlok egyaránt keményen érzik a válság hatását. Ugyanakkor néhány új szolgáltatási egység megjelent a vonalán, bizonyítva, hogy a kávézóknak és éttermeknek jól megy. Összességében megállapítható, hogy a kiskereskedelmi ingatlanok jövőbeni kilátásai szorosan összefüggnek a bérlőik sorsával, a szegényebb, kisebb cégeknek otthont adó ingatlanok igencsak megérezhetik a válságot, ezek a cégek ugyanis már most is komoly gondokkal küzdenek, s jelentős részük nehezen bírja ki majd a következő egy évet. Ugyanakkor például az Andrássy utat és a Belvárost egyelőre kevésbé csapta meg a válság szele.

Hanganyag: Litauszky Balázs


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást