Allianz: Az életbiztosításon és a megtakarításon lesz a hangsúly

Infostart
2009. január 28. 17:41
A klasszikus biztosítások kerülnek előtérbe 2009-ben, ezek közül is kiemelten a kockázati típusú életbiztosítás - mondta az InfoRádiónak az Allianz elnök-vezérigazgatója. Kisbenedek Péter hozzátette: a nem tőke- és hozamgarantált, egyszeri díjas termékeknél nagyobb visszaesést várnak.

2008 végén már lehetett arra számítani, hogy jelentősen lassul a pénzügyi szolgáltatói piac - mondta az InfoRádiónak az Allianz Hungária elnök-vezérigazgatója, aki hozzátette: erre a visszaesésre úgy próbálnak reagálni, hogy előtérbe helyezik a klasszikus életbiztosítási termékeket a vagyonbiztosítások területén is, a banki részlegnél pedig a hitelezéssel szemben a megtakarításokra koncentrálnak.

Az életbiztosítások közül kiemelt szerepet kapnak a kockázati típusúak, amelyekben a magyar piac a legutolsók között kullog Európában - hangsúlyozta Kisbenedek Péter, aki szerint a mostani válsághelyzetben az emberek jobban végiggondolják majd, hogy ha a családban elveszíti munkáját az egyik kereső, akkor hosszabb távra legyen tartaléka, amellyel rendezni tudja sorait és elkerülheti a teljes összeomlást.

A vezérigazgató úgy látja: az egyszeri díjas, magasabb kockázatú befektetések dinamikája jelentősen visszaesik, és sokkal inkább a tőke- és hozamgarantált befektetési termékek kerülnek előtérbe.

Az Allianz társaságnál az értékesítési csatornákat is átalakítják, mert a piac rendkívül sokrétűvé vált, és az egymástól jól elkülöníthető különböző ügyfélszegmensekre más-más értékesítési csatornák és termékek felelnek meg - mondta Kisbenedek Péter, hozzátéve: az eddigi földrajzi alapon szervezett értékesítési hálózatot egy egymással versengő, szegmensekre koncentráló értékesítési szervezetté alakítják át.

A vezérigazgató hangsúlyozta: az átszervezés minimális létszámleépítéssel jár, amely nagyjából száz körüli ember elbocsátását jelenti a 3500 dolgozóból.

Sok új ügyfél érkezett

A lakossági szegmensre, az aktív keresőkre koncentrált a kötelező gépjármű felelősség-biztosítási kampányban az Allianz, és az árakat is ehhez mérten állapította meg - mondta a biztosítótársaság vezérigazgató-helyettese, aki hozzátette: nagyjából 200 ezer új ügyfél érkezett az Allianzhoz, és csak 75 ezer távozott.

Kálózdi Tamás kiemelte: sikerük titka az volt, hogy a 28 és 40 év közötti lakosság között a legjobb árakat tudták nyújtani a kötelező gépjármű felelősség-biztosítás terén, ráadásul a társaság tőkeereje és tartalékai is meggyőzték az ügyfeleket, akik bizalmatlanok az MÁV biztosító csődje után.

Az Allianz emelte a tehergépjárművek és flották biztosítási árait - ez tudatos lépés volt, így átrendeződött a szerződésállomány, és túlsúlyba kerültek a lakossági ügyfelek - mondta a vezérigazgató-helyettes.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Kisbenedek Péter
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Kálózdi Tamás
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást