Nem olyan olcsók a diszkont áruházláncok, mint gondolnánk

Infostart
2008. december 17. 10:37
Sokan úgy gondolják, a válság óta különösen, hogy a diszkont áruházláncok nyújtanak segítő kezet az egyre nehezebben megélő embereknek. A The Grocer magazin kutatásából azonban kiderül, hogy ezek a láncok nem is olyan olcsók.

A válság kirobbanása óta megváltóként dicsőítik sokhelyütt a diszkontláncokat, amelyek alacsony áraikkal túlélési esélyt biztosítanak az egyre reménytelenebb helyzetbe sodródó embereknek. Egy kiskereskedelmi szaklap legfrissebb kutatásából azonban kiderül, hogy ezek az üzletek messze nem is olyan olcsók, mint azt sokan első látásra gondolnánk - írja a Pénzcentrum.

A The Grocer magazin kutatásához 50 létfontosságú háztartási terméket választott ki, majd ezek közül 33 olyat vett bele az összehasonlítandó kosárba, amelyek megvásárolhatók a vizsgált üzletek mindegyikében.

Meglepetés

Meglepő módon a legdrágábban a diszkontok ár-úttörőjeként emlegetett Aldiban jöttek ki a bevásárlásból, holott ennek a láncnak olyan jó híre van, hogy a konkurensek közül is akad olyan, amely hirdetéseiben közvetlenül hozzá hasonlítja akciós árait.

A klasszikus szupermarketek meglehetősen jól állták a versenyt a többek között kenyeret, bort, mosogatószert és csokoládét tartalmazó kosár ármustrájában. A legolcsóbb és legdrágább üzlet közötti különbség döbbenetes 61 százalékot tett ki.

A The Grocer szerkesztője kiemelte, hogy több más kutatás azért hozza ki tévesen a legolcsóbbnak a diszkontokat, mert az ő sajátmárkás termékeinek árait a hagyományos üzletekben kapható nem sajátmárkás termékek áraival vetik össze. Ezen körkép esetében a szupermarketeknél is a sajátmárkás árukhoz ragaszkodtak, így el is olvadt a diszkontok előnye.

Míg a diszkontok vezetői korábban büszkén verték a mellüket, amikor - tévesen - arról szóltak a hírek, hogy ők a legolcsóbbak, most akad aki nyíltan elismeri, hogy nem is a legolcsóbb státusz megszerzése a célja, hanem hogy minőségben és ár-érték arányban versenyképes legyen.

 Az Aldi vezérigazgatója gyakorlatilag kézlegyintéssel elintézte, hogy eddig hamis értékek mentén kampányolva játszottak a vásárlókkal, holott számukra nem is az ár az elsődleges szempont.