"Autószalonok bezárására és elbocsátási hullámra kell számítani"

Infostart
2008. október 27. 15:45
Az autógyártásban és értékesítésben résztvevők költségei jelentősen megnőttek a gazdasági válság miatt, ezért szalonok és szervizek bezárására lehet számítani - mondta az InfoRádiónak a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke. Gablini Gábor hozzátette: a tavalyi 189 ezer után idén 170 ezerre, jövőre pedig 150 ezerre csökkenhet az értékesített gépjárművek száma.

A pénzügyi és gazdasági válság az autóipart támadta meg a legjobban: a neves autógyártók szinte kivétel nélkül a termelés időszakos leállására kényszerülnek - mondta az InfoRádiónak a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke.

Gablini Gábor hozzátette: a termelési és kereskedelmi lánc költségei is jelentősen, több százalékkal növekedtek.

A szakember szerint Magyarországon már három éve korrekciós folyamat zajlik, amelynek köszönhetően az autóipar egészségesebb működés felé mozdult el. Ez azt jelenti, hogy a korábbi túlzott - 240 ezres - értékesítés tavaly már 189 ezerre esett vissza, ám ez a csökkenés konszolidált formában ment végbe.

Idén az első kilenc hónapban a csökkenés alig 5 százalékos volt, ami egyáltalán nem drámai - véli a szövetség elnöke, aki szerint a jelentős visszaesést most októberben mérték.

Gablini Gábor elmondta: idén 170 ezer értékesített gépjárművel számolnak, 2009-re pedig további 20 ezres csökkenést becsülnek.

Mivel a működés jelentősen megdrágult, az értékesítés mértéke pedig csökken, a meglévő infrastruktúra már eltúlzott, éppen ezért autószalonok bezárására és elbocsátási hullámra kell számítani - jelentette ki a szekértő, aki ugyanakkor hangsúlyozta: a magyar vásárlóerő a régióban még mindig a legjobbnak számít.

Hanganyag: Szabó Gergõ


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást