Autóeladások: sorakoznak a mínuszok

InfoRádió / MTI
2008. október 16. 10:51
Az első háromnegyed évben 125.272 új személygépkocsit és terepjárót adtak el Magyarországon, ami 4,6 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

A legnagyobb forgalmú autómárka, a Suzuki eladásai 12,8 százalékkal csökkentek, 21.617-et értékesítettek belőle az év első kilenc hónapjában.

Százalékosan a legerőteljesebben, 67,6 százalékkal a SSangyong eladásai estek vissza, míg a legnagyobb mértékben, 48,6 százalékkal a Hyundai értékesítése nőtt. Az előbbiből 33-at, az utóbbiból 1.119-et adtak el az első háromnegyed évben.

A személyautó kategóriában 10 ezer darabnál több járművet adott még el a Ford (13.239), az Opel (14.044) és a Volkswagen (10.492). A Ford eladásai a bázishoz képest 0,4 százalékkal nőttek, piacrésze 10,6 százalék, Opelből az egy évvel korábbinál 6,7 százalékkal kevesebbet adtak el, ez 11,2 százalékos piaci részesedést jelent. A Volkswagen értékesítése 2,4 százalékkal csökkent, a márka részesedése 8,4 százalék.