A Nemzeti Hírközlési Hatóság főigazgató-helyettese azt mondta: ezzel a jogszabályi módosítással vége lehet annak a korszaknak, amikor az internetszolgáltatók az ügyfelek megnyeréséért vívott harcban egymásra licitálva mind nagyobb sávszélességet és ezzel együtt egyre nagyobb le- és feltöltési sebességet hirdettek, ugyanakkor a szolgáltatásban korántsem nyújtották a korábban beígért sebességet.
A hirdetésekben úgy fogalmaztak, hogy "akár" az adott maximum sebességet is elérhetik a felhasználók, de gyakorlatilag alig-alig akadt olyan ügyfél, aki valóban megtapasztalhatta az ígért maximumot. A hatósághoz rendre érkeztek ilyen panaszok.
A most kiadott kormányrendelet alapján a szolgáltatóknak december közepétől tájékoztatni kell a fogyasztóikat arról, hogy ajánlataikban a meghirdetett sávszélességhez mekkora garantált le- és feltöltési sebességet biztosítanak, és ezt az ígéretet be is kell tartani, ez utóbbi a nemzeti hírközlési hatóság ellenőrizni fogja.
A hatóság egyben honlapján szeptember 25-től ismét megjelentette az elektronikus szolgáltatókra vonatkozó minőségi adatokat és paramétereket, azaz a fogyasztók nemcsak a szolgáltatók által közzétett hirdetésekből, adatokból tájékozódhatnak, hanem a hatóság által összegyűjtött adathalmazból, ami nagyobb lehetőséget ad az összehasonlításra.
A hatóság adatai alapján a legkevesebb probléma a mobiltelefon szolgáltatással volt az elmúlt évben, a legtöbb az előbb említett internet-szolgáltatással, azon belül is a letöltési sebességgel.