A Peugeot Bipper-é "Az év nemzetközi haszongépjárműve" cím

Infostart
2008. szeptember 24. 17:04
A 63. Nemzetközi Kereskedelmi Gépjárművek Kiállításon, Hannoverben a Peugeot Bipper nyerte el az "Az Év Nemzetközi Haszongépjárműve 2009" címet. Folytatva a 2008-as sikert, amikor a Peugeot Expert nyerte el a díjat, a márka immár két egymást követő évben kapta meg ezt az elismerést.

Az új gépjármű, amelynek gyártása Törökországban történik a TOFAS Csoport közreműködésével, a PSA Peugeot Citroën és a FIAT csoportok együttműködésének eredménye - olvasható a Peugeot Hungária közleményében. A dobogó második helyét az új Peugeot Partner szerezte meg.

Az "Az Év Nemzetközi Haszongépjárműve" díjat 1992 óta ítéli oda a 20 európai országot képviselő, vezető újságírókból álló zsűri.
A Peugeot korábban a BOXER (1995), a PARTNER (1997) és az Expert (2008) modellekkel nyerte el a díjat.

A zsűri elismerte az európai haszongépjármű-piacon megjelenő, teljesen új koncepcióra épülő modell eredetiségét, kompakt méretét, optimális hasznos térfogatát (maximum 2,8 m3) és hasznos teherbírását (maximum 610 kg), praktikus kialakítását és  kezelhetőségét, amely tulajdonságok mind a megcélzott, hivatásos vevőkör sajátos igényeit szolgálják. A gépjármű személyautó változatban (Bipper Tepee) is elérhető családi vagy szabadidős használatra.

Ugyancsak meggyőző érv az autó mellett az alacsony fogyasztás és széndioxid-kibocsátás (4,5 liter/100 km és 119 g CO2/km az 1,4 literes HDi-motornál, kombinált ciklusban).

A zsűri értékelte az autó erőforrásait, az elektronikus vezérlésű manuális sebességváltó opciót, és a hatékony úttartást.

A törökországi Bursában gyártott Peugeot Bipper 2007 decemberében került kereskedelmi forgalomba (Magyarországon 2008 februárban). Ma már a legtöbb európai országban és Törökországban is kapható. A Bipper Tepee szabadidő-autó a múlt nyáron került kereskedelmi forgalomba néhány piacon. (Magyarországon 2008 májusában.) A Bipper és a Bipper Tepee együttes gyártási kapacitása évi 50 000 darab.

A termékcsalád jóvoltából a márka 2008. évi célkitűzései közé új éves rekordokat vehet fel, nemzetközi értékesítési volumen és az európai piaci részesedés tekintetében is.