A gazdasági nehézségek miatt a brit párok a kocsmák és éttermek helyett inkább a hálószobájukat választják, ezért nem véletlen, hogy megugrott például a kismamaruhák eladása a szigetországban.
"A gyerekcsinálásnál nincs olcsóbb és szórakoztatóbb tevékenység" - nyilatkozta a The Sun bulvárlapnak a Mother&Baby magazin főszerkesztője, Miranda Levy, aki azonban hozzáteszi: a pénzügyi gondok akkor kezdődnek, ha megszületik a baba.
Egy patikus elmondta: azt tapasztalta, hogy ebben az évben jelentősen megnövekedett a terhességi tesztek és a vágyserkentő csodaszerek iránti kereslet. "Úgy tűnik, a fogyasztók inkább otthon maradnak, és egymást szórakoztatják" - mondta Mel Wilson.
A kismama ruházati cikkeket árusító Mothercare divatcég 2008 első 3 hónapában 21 százalékos bevéletnövekedésről számolt be, a Mamas&Papas üzletlánc pedig csak az elmúlt héten 46 százalékkal több kismamaruhát adott el.
Korábbi vizsgálatok már bebizonyították, hogy gazdasági válságok idején (mint például a hetvenes és kilencvenes években) jelentősen megugrott a születésszám.