Húszmilliós bírság a Vodafone-nak

InfoRádió / MTI
2008. szeptember 16. 15:28
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) próbavásárlások, majd piacfelügyeleti eljárás után 20 milliós forintos bírsággal sújtotta a Vodafone-t, mert a cég nem megfelelő tartalmú forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatásokat adott az előre fizető (pre-paid) ügyfeleinek.

Az NHH egyben kötelezte a céget a hivatalból lefolytatott eljárás 56 ezer forintos költségének megtérítésére is.

Az NHH 2008 nyarán ellenőrizte, hogy a Vodafone betartja-e a jogszabályokban és a korábbi határozatokban előírtakat és megállapította, hogy a szolgáltató ugyan ad kimutatást a számlapanasszal élő kártyás ügyfeleknek, de abban a korábbi felszólítás ellenére sem szerepel a hívás díja.

A kimutatás annak igazolására szolgál, hogy a szolgáltató az egyes hívások esetében - a hívás időtartamának és a hívás egységdíjának szorzataként - milyen hívásdíjjal számolt. Az NHH ezért nem fogadja el a Vodafone gyakorlatát, hiszen ezzel az előfizető feladatává teszi az egyes hívások díjának kiszámítását.

A bírság összegének megállapításakor az NHH egyebek mellett azt is figyelembe vette, hogy a vizsgálat idején a Vodafone-nak mintegy 1,3 millió pre-paid kártyás ügyfele volt, illetve azt, hogy a kimutatás jogszabályoknak megfelelő kiállítása az előfizető szempontjából garanciális jelentőségű. A kimutatás segíti a fogyasztót, hogy tényleges kiadásainak ismeretében hozhasson tudatos döntéseket és így a piaci verseny fenntartásának is lényeges eleme.

Az NHH először 2005-ben szólította fel Vodafone-t, hogy a jogszabályoknak megfelelően, az előre fizető ügyfelek esetében is tegye elérhetővé a forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatást. Tavaly az NHH megállapította, hogy a szolgáltató ugyan ad kimutatást, de nem a jogszabálynak megfelelő tartalommal. Ekkor az NHH felszólította céget, hogy tegye gyakorlatát minden szempontból jogszerűvé.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Márton György, az NHH szóvivõje
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást