Két évvel ezelőtt, a 2006-os ausztriai választási kampányban hasonló vádak merültek fel a Strabag ellen, amelyek lényege az volt, hogy a konszern Eurocontact nevű pr-cégén keresztül több millió eurós támogatást nyújtott a magyar szocialistáknak és szabaddemokratáknak. A MSZP és az SZDSZ akkor a leghatározottabban cáfolta, hogy pénzt kapott volna a Strabagtól, míg Hans-Peter Haselsteinert, a konszern társtulajdonosát az osztrák sajtóban úgy idézték, hogy azt kérte az Eurocontacttól: a cég honoráriumának egy részét "a magyarországi politikai demokrácia támogatása érdekében párt közeli egyesületeknek és intézményeknek adományozza".
Az APA beszámolója szerint a Profil rendelkezésére álló, eddig még nyilvánosságra nem hozott iratok - amelyek egy részét a magazin fakszimile formában közli - azonban más megvilágításba helyezhetik a történteket: úgy tűnik, hogy az Eurocontact 2003 augusztusa és 2005 márciusa között célirányosan kapcsolatokat keresett az összes magyarországi párttal, azzal a feltételezhető szándékkal, hogy az osztrák cég javára befolyást gyakoroljon a különböző építési megbízások elbírására.
A hetilap azért tartja az osztrák belpolitika szempontjából robbanékonynak az ügyet, mert az Eurocontact akkori ügyvezetője az az Alexander Zach volt, aki a szeptember végi választáson induló Liberális Fórum elnöke, a cég társtulajdonosa pedig Zoltán Aczél, aki 2005-ben jelölt volt a bécsi helyhatósági választáson, és a szervezet sajtóügyeit intézi. Hans-Peter Haselsteiner ugyancsak a liberálisok mellett kampányol és a párt egyik legfőbb pénzügyi támogatója.
A Profil birtokába jutott iratokban számos magyarországi építési projektről szó van, köztük az M5-ös, M35-ös, M0-ás és az M7-es autópályáról, metróépítésről és egy budapesti kórházról.
A levelezések a magazin szerint bepillantást nyújtanak a lobbisták tevékenységébe: kapcsolatokat ápoltak kormányzati munkatársakkal, az összes párt pénztárosával és minisztereivel, minden egyes információról értesültek, befolyásolták a projektek odaítélésének folyamatát, bécsi találkozókat szerveztek a Strabag-vezér számára magyar politikusokkal, illetve továbbították az utóbbiak kívánságait a konszern felé. A tudósítás szerint minden egyes esetben a pénz játszotta a főszerepet.
A csatolt dokumentumokban egyebek között említés történik arról, hogy miután Medgyessy Péter szocialista kormányfő felvetette, a négyes metró újjáépítésénél az oroszok is szóba jöhetnek, Kuncze Gábor, a liberálisok akkori elnöke 2003. november 5-én Bécsben találkozott Zachhal és Aczéllal, majd november 24-én Aczél a Liberális Intézet nevében egy BAWAG-számlán keresztül 93 ezer eurót utalt át az SZDSZ-nek. Négy nappal később Kuncze megköszönte a nagylelkű támogatást.
2004 januárjában Aczél tájékoztatta Haselsteinert, hogy megállapodott a szocialisták, illetve a liberálisok pénztárosával, aminek értelmében a "11-et 8:3 arányban osztják szét a koalíciós partnerek között" - a Profil értelmezése szerint a "11" jelölés valószínűleg 11 millió euróra vonatkozik. Egy később feljegyzésben ezzel összefüggésben megemlítik Puch Lászlót, az MSZP pénztárosát is - írja a lap.
Egy 2004 május 17-i keltezésű, a budapesti kórházépítéssel kapcsolatos feljegyzésben utalás van arra, hogy a Fidesz budapesti szervezetének a támogatása biztosított, és hogy valamennyi fővárosi szervezet beleegyezett: a pénz a Magyarországi Demokrácia Támogatásának Egyesülete bécsi székhelyű szervezeten keresztül "közvetlenül a pártokhoz folyjon be (Kórház)". Véletlen egybeesés vagy sem - jegyzi meg a hetilap -, mindenesetre 2005 márciusa és májusa között Gyürk András és Lezsák Sándor Fidesz-politikusok rendezvényeit átszámítva 48 ezer, illetve 60 ezer euróval finanszírozták.
A Profil felteszi a kérdést, lehetséges-e, hogy összességében 26,85 millió eurót tettek ki az Eurocontact jutalékai, mint ahogy azt egy 2004. május 5-i, kézzel írt emlékeztető rögzíti. Tény, hogy a pr-cég csupán az M5-ös megbízás elnyeréséért végzett lobbitevékenységéért 15 millió eurót kapott a Strabagtól.
A magazin a dokumentumok ügyében megkereste Haselsteinert, és az egyik legismertebb osztrák vállalkozó a folyóiratnak küldött e-mail üzenetében azt válaszolta, hogy "politikai pártokhoz magától értetődően nem folytak juttatások".
Alexander Zach, aki 2006-ban kivált az Eurocontactból, azt állítja a hetilapban, hogy a fakszimilén látható kézírás nem az övé, és "soha senkinek nem ígért semmit".A 2006-os ausztriai választási kampány derekán hasonló vádak merültek fel. 2006. szeptember 21-én az osztrák Die Presse arról adott hírt, hogy Hans-Peter Martin független képviselőjelölt állítása szerint Alexander Zach, a SPÖ egyik kéviselőjelöltje 2004-ben a Strabag építőipari konszerntől kapott jutalékot továbbutalta a Magyar Szocialista Pártnak. Konkrétan az M5-ös autópálya építésével kapcsolatos 15,2 millió euró összegről volt szó, amelyet Zach cégén, az Eurocontacton keresztül fizettek ki.
A Die Presse szerint a Strabag elismerte, hogy a 15 millió eurós jutalékot ötéves időszak alatt végzett tervezői, szakértői és akvizíciós tevékenységért fizette ki az Eurocontactnak. Hans-Peter Haselsteinernek, a Strabag tulajdonosának a kifejezett kívánsága pedig az volt, hogy az Eurocontact a honoráriumának egy részét "a magyarországi politikai demokrácia támogatása érdekében pártközeli egyesületeknek és intézményeknek adományozza".
Zach cáfolta a vádat, s az osztrák lapnak elmondta, hogy a kormányzó magyar szocialista pártnak nem adtak adományt, hanem csak a magyar liberális pártnak, és azt is csupán 150-200 ezer euró közötti nagyságrendben. A képviselőjelölt hangsúlyozta, semmi közelebbit nem tud, mert nem volt részese az ügyletnek.
2006. szeptember 22-én a Népszabadság a vádak kapcsán megszólaltatta Kuncze Gábort, az SZDSZ akkori elnökét, aki közölte: az osztrák liberálisoktól a Liberális Intézeten keresztül kaptak támogatást, de mindez nem köthető a Strabaghoz.
A Népszabadság azon felvetésére, hogy az érintett időszakban Csillag István személyében SZDSZ-es miniszter felügyelte az útépítéseket, a pártelnök újra azt válaszolta: az osztrák támogatáshoz ennek semmi köze.
Az MSZP szintén cáfolta, hogy bármiféle támogatást kapott volna a Strabagtól vagy Alexander Zach cégétől.