Növekvő válság, csökkenő csokiméret

Infostart
2008. augusztus 30. 10:03
A brit gazdaságot fenyegető válság az élelmiszeriparra is rányomja bélyegét. A csokoládégyárak sorra jelentik be: termékeik fajlagos árát növelniük kell. De hogy az áruk mellett ne szerepeljen nagyobb összeg, inkább a csokoládék méretén változtatnak.

A brit gazdasági növekedés lassulása mára szinte az élet minden területére kihat a szigetországban. Nemrég kiderült, hogy már a kelet-európai munkavállalók sem érkeznek annyian, ennek ellenére a briteknek sem jut elegendő munka, azaz hamarosan rekordszintet ér el a munkanélküliség.

Ez az élelmiszer- és üzemanyagárak emelkedésével, valamint a rezsiköltségek növekedésével párosul, aminek következtében a szigetországban élők keresete egyre kevesebbet ér. A brit sajtóban olvasható, hogy a minőségi vagy luxusélelmiszerek iránti kereslet csökkent az utóbbi időben, és várhatóan még tovább csökken majd.

Az édességgyárak is sorra jelentik be: arra kényszerülnek, hogy emeljék termékeik árát. A legtöbben az egységárakon nem változtatnak, a gyárak szalagsorairól azonban egyre kisebb csokoládészeletek gördülnek le.

A Mars a nagy gyárak közül utolsóként jelentette be: már nem tudja elviselni az előállítási költségek növekedését, csak úgy, ha maga is árat emel.

A Cadbury's és a Nestlé már korábban közölte: csökkenti termékegységeinek méretét, az árakon azonban nem változtat, így a fajlagos árak itt is emelkednek.