A jogszabályok lehetővé teszik, hogy a mobilszolgáltatók úgynevezett közös fekete listát vezessenek nemfizető ügyfeleikről - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság szóvivője. Márton György azután beszélt erről, hogy a Napi Gazdaság információi szerint számlatartozás után bárki felkerülhet a telefontársaságok tiltólistájára és egy évig nem köthetnek vele új szerződést.
Márton György ugyanakkor azt is hangsúlyozta: a listára csak az az ügyfél kerülhet fel, akinek - például számlatartozás miatt - a szolgáltató már felmondta a szerződését, vagy már korlátozta az igénybe vehető szolgáltatást.
Hozzátette: felkerülhet a listára akkor is valaki, ha a szolgáltató ellene bírósági, vagy hatósági eljárást indított.
Azt is hangsúlyozta: mivel a jogszabály nem állapít meg összeghatárt, a szolgáltatók saját hatáskörben jogosultak eldönteni, hogy egy adott tartozás esetében indítanak-e behajtási eljárást.
A számlatartozás rendezése után az ügyfél egy év eltelte után kerülhet le a feketelistáról. A cégek üzleti titokként kezelik, hogy mekkora tartozás után veszik fel a tiltólistára a nem fizető ügyfeleket.