Éves árbevételük 3 százalékát fordítják marketingre a magyarországi cégek - derül ki a Magyar Marketing Szövetség kutatásából. Ez az eredmény szerintem nagyjából megfelel egy átlagos európai szintnek - mondja a szervezet elnöke, Kozák Ákos.
Hozzátette: a megkérdezett szervezetek kilenc tizedének van valamilyen marketingtevékenysége. Külön erre a célra létrehozott egység azonban csak a cégek kétharmadánál van. A nagyvállalati szektor persze szinte kötelező jelleggel, modellszerűen működtet marketingosztályt - mutatott rá az elnök.
Viszonylag nagy marketinglétszámok jöttek ki, a cégek akár 4-10 főt is foglalkoztatnak a központi marketingterületeken - fejtette ki Kozák Ákos. Akiknél nem képezi szerves részét a cégnek a marketing, ott általában azt mondják, hogy az nem éri meg, túl drága. A cégek egyharmada ugyanakkor nem igényli, hogy többet foglalkozzanak ezzel a területtel. Minden hetedik válaszadónak pedig nincs megfelelő szakembere - sorolta a felmérés eredményeit Kozák Ákos.
Az elmúlt 10 évben tulajdonképpen minden, a piaccal kapcsolatban álló szervezet kiépítette a marketingrészlegét - jelentette ki a szövetség vezetője. Persze - tette hozzá - a szűken vett üzleti életben, ahol nem végfogyasztóknak adnak el a vállalatok, nem minden esetben fejlett ki rendesen a marketing.
A vállalatok többsége azért dolgoztat legalább egy, marketinggel foglalkozó embert. A marketingszövetség azonban törekszik arra - mondta Kozák Ákos -, hogy ne fogadjuk el azt az állapotot, amikor a marketing egyenlő egy koordinátorral.
Próbálom pozitívan szemlélni azt, hogy a vállalatok 90 százalékának van marketingtevékenysége - mondta az elnök, megjegyezve: kétségtelenül sok a fejleszteni való.
Hanganyag: Kaputa Júlia